Show simple item record

dc.contributor.advisorUçkun, Gazi
dc.contributor.authorVarol, Gülşah
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:43Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:43Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712756
dc.description.abstractEğitim modern ve gelişmekte olan toplumların vazgeçilmez unsurlarındandır. Yaşamın her alanında olduğu gibi eğitimde de en iyiye, en doğruya ulaşmak temel prensiptir.Eğitim sürecini; insanın doğumundan başlayıp son nefesini verdiği ana kadar sürebilen bir öğrenme zincirinin farklı halkalarından oluşmuş bir bütün olarak kabul edersek, kuşkusuz bu halkalardan çok önemli iki öğe karşımıza çıkacaktır.Bunlardan biri eğitim süreci, diğeri öğretim teknikleridir. Çağın değişen, gelişen şartlarıyla birlikte diğer alanların yanı sıra görsel sanatlar alanı ile ilgili de yeni yeni öğretim yöntemleri uygulamaya konmaktadır. Her alan için kullanılabilecek genel öğretim yöntemlerinden başka sadece tek alanın öğretimini ilgilendiren özel öğretim yöntemleri de mevcuttur. Görsel Sanatlar dersinin daha kapsamlı öğretilmesini amaçlayan özel öğretim yöntemleri bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Dünyada ve ülkemizde önerilen, kullanılan yöntemlere ek olarak yeni görsel sanatlar dersi öğretim programının rehberliğinde dersin öğrenme ve öğretme süreci örnekleri hazırlanmış olup, anket yöntemiyle de programın ders öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Tezin amacına ulaşıp sisteme katkıda bulunması en büyük amaçtır.
dc.description.abstractEducation is one of the indispensable elements for modern and developing societies. Like other spheres of the life, the objective in education is to achieve best results and goals.If we consider education process a lifelong activity from birth to the death of the individual which comprises various rings of a chain, two rings of this chain are undoubtedly more important than others.One of them is education process and the other is teaching techniques. Visual arts have also recently started adopting new teaching methods as well as other disciplines in line with changing and improving conditions of the century. In addition to general teaching methods which can be applied for all disciplines, there are also special teaching methods unique to the individual disciplines. Special teaching methods aiming to teach the courses of visual arts in a more comprehensive manner constitute the subject of this research paper. Besides introducing teaching methods recommended and implemented all over the world and in our country, the models have been devised for learning and teaching processes of the courses in guidance of new teaching program for courses of visual arts as well as enabling the teachers to assess efficiency of the program using questionnaire method. The goal of the thesis study is to achieve its objectives thereby contributing to the education system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel öğretim yöntemleri ve özel öğretim yöntemlerinin görsel sanatlar dersinde uygulanması
dc.title.alternativeSpecial teaching methods and its applications in visual arts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrivate education
dc.subject.ytmVisual arts
dc.identifier.yokid303817
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234742
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess