Show simple item record

dc.contributor.advisorOktay, Fuat
dc.contributor.authorGüzel, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:42Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:42Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712753
dc.description.abstractBu çalışma; hazır giyim sektöründe seçilmiş ülkeler ile Türkiye'nin hangi alanlarda, hangi ülkeler ile rekabet edebileceğini ortaya koymaya yönelik hazırlanmıştır. Rekabet gücümüzü sektördeki maliyetler (elektrik maliyeti, işgücü maliyeti) ile maliyet dışı faktörler (markalaşma, pazar payı) oluşturmaktadır.Çok boyutlu ölçekleme analizi yardımıyla, kümeleme haritası çıkartılarak, hazır giyim sektöründe Türkiye'nin diğer ülkelere göre avantaj ve dezavantajları ortaya konulmaktadır. Bu doğrultuda Türkiye dahil 10 ülkeye (Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa, ABD, Çin, Hindistan Brezilya ve Yunanistan) ait çeşitli veriler analiz edilerek ülkelerin rekabet güçleri karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir.Analizde söz konusu ülkelerin;1-Hammadde maliyetleri2-İşgücü Maliyetleri3-Elektrik Maliyetleri4-Vergi Oranları5-Markalaşma6-Ar-ge Yatırımları7-İhracat rakamlarına ilişkin 2005 yılındaki veriler dikkate alınmıştır.Yapılan çok boyutlu ölçekleme analizinin ardından sektördeki güçlü ve zayıf yönlerimizi, tehdit ve fırsatlarımızı ortaya koyacak SWOT Analiz'ine de değinilmiştir.Anahtar Kelimeler: Hazır Giyim, Çok Boyutlu Ölçekleme, Swot Analizi, Maliyetler, Marka
dc.description.abstractThis study was prepared in order to bring up, in what fields and which countries Turkey can compete with the selected countries in the field of ready to wear garments. Our strength of competition is consisted of the costs in the sector (electricity cost, work power cost) and the off-the cost (brand promotion, market share).With the help of multi dimensional scaling analysis, the clustering map was laid out and Turkey?s advantages and disadvantages in the field are displayed .10 countries? strength of competition, including Turkey,(Germany, England, Italy, France, U.S. , China, India ,Brazil and Greece) was compared with the analysis of the mentioned countries datas.In the analysis;1-The raw material costs2-Work power costs3-Electricity costs4-Tax rates5-Brand promotion6-Research-improvement investments7-The year 2005 data of exportation was consideredAfter doing the multi dimensional analysis, the SWOT analysis which will display our strong and weak sides and our threats and opportunities in the sector, was mentioned.Keywords: Ready-to Wear, Multidimensional Scaling, Swot Analysis, Cost, Trade-Marken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.titleÜlkeler itibariyle Türk hazır giyim sektörünün mukayeseli üstünlüğü ve rekabet stratejileri
dc.title.alternativeThe comperative superiority of the Turkish ready to wear sector by considering countries and strenght of competition
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmSwot analysis
dc.subject.ytmMultidimensional scaling
dc.identifier.yokid304206
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234743
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess