Sınıftaki öğrenci sayısının ilköğretim birinci kademe öğretmenlerinin stres ve kaygısı üzerine etkisinin K. Çekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kaya, Ferda Şule | |
dc.contributor.author | Tekkoyun, Musa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:42Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712752 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı, ilköğretim okullarında sınıftaki öğrenci sayısının birinci kademe sınıf öğretmenlerinin stresine ve kaygısına etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini 2007-2008 eğitim ? öğretim yılında İstanbul ili K. Çekmece ilçesi devlet okullarında çalışan ilköğretim birinci kademe öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise değişik okullardan 123 ilköğretim birinci kademe öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerdeki durumluk ve sürekli kaygıyı belirlemek için Durumluk ve Sürekli Kaygı Envanteri (State ? Trait Anixiety Inventery), öğretmenlerdeki stres durumu belirlemek amacıyla da İş Stresi Ölçeği araştırmacı tarafından çalışmaya katılan öğretmenlere okullarında uygulanmıştır.İlköğretim birinci kademe öğretmenlerinde, sınıftaki öğrenci sayısı değişkenine bağlı olarak durumluk, sürekli kaygı ve stresin farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması için varyans analizi testi kullanılmıştır. Ölçeği oluşturan soruları ayrı ayrı incelemek amacıyla sınıftaki öğrenci sayısına göre farklılığın olup olmadığının belirlenmesi için ise kruskal vallis testi kullanılmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin cinsiyetine, yaşına, hizmet sürelerine, kaçıncı sınıf okuttuğuna göre de varyans analizi, t- testi ve kruskal vallis testi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre çalışma kapsamına alınan öğretmenlerin okuttukları sınıf sayılarının durumluk, sürekli kaygı ve stres üzerinde belirgin bir farklılık olmadığı görülmüştür. Ölçekteki soruların tek tek incelenmesi sonucunda bazı sorularda sınıf sayılarının etkisinin olduğu belirlenmiştir.Ölçeği oluşturan soruların tek tek incelenmesi sonucu bazı sorularda öğretmenlerin yaşına, cinsiyetine, hizmet sürelerine, kaçıncı sınıf okuttuklarına göre de bazı farklılıklar vardır.Anahtar Kelimeler: Stres, Kaygı, Sınıf Sayısı, Öğretmen Stresi | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analyse how the number of pupils in a class affects the stress and anxiety conditions of primary school first level class teachers. The environment of this research consists of primary school first level class teachers working at state schools in the county of Küçükçekmece in İstanbul in the academic year of 2007-2008. The examples of this research include 123 primary school first level class teachers form different schools. In order to ascertain the state and trait anxiety of teachers State ? Trait Anixiety Inventery was applied and in order to ascertain the state of stress Work Stress Scale was applied to participating teachers at their school by the researcher.Variant Analyzing test was used in order to research whether state, trait anxiety and stress conditions of primary school first level class teachers differentiated in relation to the number of pupils in a class. Kruskal Vallis Test was practised in order to determine the discrepancy in accordance with the number of pupils in a class so as to examine the questions of the scale seperately.In addition to this the Variant Test and Kruskal Vallis Test were applied considering the gender, age, service life of the teachers and the class they are teaching.According to the result of the research there wasn?t a distinct discrepancy on the state, trait anxiety and stress conditions in relation to the number of pupils in a class taught by the teachers participating in the research.After having examined the questions forming the scale seperately, some discrepancies occured in some questions according to the gender, service life of the teachers and which class they are teaching.Key words: Stress, Anxiety, Number of Pupils in a Class, Teacher?s Stress | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıftaki öğrenci sayısının ilköğretim birinci kademe öğretmenlerinin stres ve kaygısı üzerine etkisinin K. Çekmece ilköğretim okulları örneğinde incelenmesi | |
dc.title.alternative | The effect of the number of pupils in a class on stress and anxiety conditions of primary school first level class teachers: Küçükçekmece example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 305338 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234758 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |