Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorVatansever, Sinem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:41Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:41Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712749
dc.description.abstractBu araştırmada; İlköğretim 2. Kademede Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi ve Türkçe branşlarında disiplin sorunlarının hangi durumlarda ve ne sıklıkta meydana geldiğini ve baş etme yollarının neler olduğu birbiriyle karşılaştırılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma anketleri İstanbul İli Bakırköy ilçesine bağlı, hepsi devlet okulu olmak üzere 20 İlköğretim okulundaki 160 öğretmen ve 240 öğrenci denek üzerinde uygulanmıştır. Okullar tesadüfi örneklem yoluyla seçilmiştir.Biri öğretmenlere, biri öğrencilere olmak üzere iki anket uygulanmıştır. Öğretmen anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler; ikinci, üçüncü ve dördüncü bölümde bağımlı sorular yer almaktadır. Öğrenci anketi ise üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler, ikinci ve üçüncü bölümde bağımlı sorular yer almaktadır.Bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Bunlar; giriş, ilgili yayınlar, yöntem, bulgular, sonuçlar ve önerilerdir.Yapılan değerlendirmeler sonucunda; Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri alanlarında disiplin sorunlarının görülme sıklığı ve baş etme yolları açısından belirgin farklılıklar görülmemiştir.Araştırmanın bazı önemli sonuçları şunlardır: özellikle sosyal bilimlerde fen bilimlerine oranla belirin bir fark olmamakla birlikte biraz daha fazla problem yaşanmaktadır. Öğrenciler genelde derslerde sıkıldıkları için uygunsuz davranışlarda bulunmaktadırlar. Özellikle disiplin sorunlarının kaynakları konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında farklılık çıkmıştır.Araştırmanın bazı önerileri şunlardır; öğretmenler dersi planlı, programlı ve ilgi çekici hale getirerek işlemeli; öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarından yola çıkarak öğretim sürecini düzenlemelidirler. Branş öğretmenleri diğer branşlarla özellikle öğrenciler konusunda sürekli iletişim halinde bulunmalıdırlar. Öğrencilerin demokratik bir ortamda kendilerini rahatça ifade etmeleri sağlanmalı; demokratik disiplin yöntemleri uygulanmalıdır.Anahtar Kelimeler: Disiplin, sınıf yönetimi, öğrenci, ceza, davranış
dc.description.abstractThis research has tried to determine how often and at what conditions the discipline problems occur at Maths , Social science , Science and Turkish in a primary school and what are the solutions to cope with them examination has been used in this research .Research surveys are carried out on 160 teachers and 240 students of 20 state primary schools in Bakırköy district of İstanbul.Two surveys have been carried out. One for the teachers, and other one for the students. There are four parts in surveys of teachers. In the first part, there is personal identity second, third and forth parts include related questions. There are three parts in surveys of students. In the first part, personal identity and others include related questions.This research has six parts. These are introduction, related publications , methods, finding condusions and advice.Evaluations show that there aren?t clear differences about discipline problems and the way of coping with them between social science and science.There are some important consequences of the research. Although there aren?t distinguished difference with science, especially there are some discipline problems in Social Science. Students usually behave badly when they are bored with the subjects. There are difference of views between teachers and students about the source of discipline problems.There are some advice in this research. Teachers should have a well designed programme and draw out an interesting view. They should consider the interests and need of the students. Teachers should co ? operate with eachother about their students behaviours. Students should have been identified themselves in a democratic way. And also democratic discipline methods should be carried out.Key Words: Discipline, Class ? control, Student, Punishment, Behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademede disiplin sorunlarının farklı branş derslerinde görülme sıklığı ve baş etme yolları ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.title.alternativeThe opinion of the students and the teachers on frequency and management of the discipline cases in different level of branches
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid305688
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234741
dc.description.pages316
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess