Show simple item record

dc.contributor.advisorAlbayrak, Halis
dc.contributor.authorKöseoğlu, Bayram
dc.date.accessioned2020-12-04T09:36:41Z
dc.date.available2020-12-04T09:36:41Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/71273
dc.description.abstractToplumların, sahip oldukları inanç ve değerlerinden vazgeçmeleri kolay olmamıştır. Kur'an'ın değiştirmeyi hedeflediği toplum da, benimsediği bu değerleri ısrarla savunma yoluna gitmiştir. Onların bu tutumlarının arkasında dini, siyasi, ekonomik ve psikolojik sebepler yer almaktadır. Değişimin karşısında yer alanlar, bu mücadelelerinde başarılı olabilmek için her türlü yolu denemekten de geri durmamışlardır. Bu gerçek Kur'an vahyi için söz konusu olduğu gibi Kur'an'dan önceki vahiyler için de söz konusudur.İlahi vahiylerin karşısında yer alan toplumların itiraz ettikleri konuların başında iman konusu yer almaktadır. Sadece bir olan Allah'a iman etmek ve inanılan diğer tüm varlıkları terk etmek, peygamberlerin mücadelelerinin temelini oluşturmaktadır. Bununla birlikte, vahyin muhtevası, vahyi getiren peygamberin bizzat kendisi, ahiret inancı ve ahlaki değerler de bu toplumlar tarafından karşı çıkılan konular arasında yer almaktadır.İnsanların anlayış özellikleri birbirinden farklı olmaktadır. Kimisi duygusal yönden etkilenmeye açık iken, kimisi delillerle ikna olmakta, kimisi de tartışma yolunu tercih etmektedir. Kur'an, indiği toplumla olan diyaloglarında bütün bu özellikleri dikkate almış ve herkese anladığı dilden hitap ederek onları ikna yoluna gitmiştir. Yine Kur'an, tartışmalarda gerçeğin ortaya çıkmasını hedeflemiş, bu hedefin gerçekleşmesi için gerekli olan kuralları tespit etmiş ve faydasız tartışmalardan da sakındırmıştır.23 yıllık bir zaman diliminde inen Kur'an, vahiy süreci boyunca toplumsal şartları dikkate almış, toplumun ihtiyaç ve sorunlarını göz ardı etmemiştir. Kur'an, içerdiği ayetlerle zaman zaman toplumu yönlendirmiş, zaman zaman da toplumda meydana gelen gelişmelere doğrudan müdahale ederek ortaya çıkan problemleri çözüme kavuşturmuştur. Böylece Kur'an, vahiy süreci boyunca hitap ettiği toplumla canlı bir iletişim içerisinde olmuştur. Bu iletişimi Kur'an'ın diyalojik üslubundan da rahatlıkla görmek mümkündür.
dc.description.abstractIt hasn?t been easy for societies to give up and adopt other religion and values apart from the ones which they?ve already had. The society, which Koran aims to change, insistently defends these beliefs and values. There have been religious, political, economical and psychological reasons behind their attitudes towards this behavior. The ones who are against to change have always tried various ways to achieve their goals in their missions. This is same for the divine inspirations before Koran as in the real inspirations of Koran.Faith comes first in the issues that the societies which are against to divine inspirations have always argued. Believing only in one-real God and leaving other livings in terms of religion are important principles which form the prophets? struggles. Moreover, the context of divine inspiration, the prophet who took the inspiration, beliefs in after-life and ethical values are among the issues which these kinds of societies disagree.People understandings vary from each other. Some people are open to be affected emotionally; some always want proof and the others prefer discussing on the subject. Koran always tries to persuade by means of giving importance to the dialogues of societies and appealing everyone with their own understanding and language. Furthermore, Koran has aimed to reveal the truth by discussing, has determined the essential rules and avoided unnecessary discussion.Koran, which was completed in 23 years, took the social conditions and values into consideration and never underestimated their needs and problems. Koran has not only shaped the societies with the verses, but also it directly solved the problems which occurred because of the developments in the societies; so, Koran was in a real connection with the society which was given during that time. This communication can be easily seen from the dialogical language of Koran.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleKur`an`da polemikler
dc.title.alternativeThe polemics in the Qur'an
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDiscussion
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmCommentary
dc.subject.ytmPolemic
dc.subject.ytmIslam
dc.identifier.yokid452373
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330313
dc.description.pages322
dc.publisher.disciplineTefsir Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess