Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorAkbal, Nadide
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:38Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:38Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712734
dc.description.abstractBu arastırmada, okul yöneticilerinin sahip oldukları iletisim becerileri ile etkili okulunolusması iliskisi üzerinde çalısılmıstır. Çalısma İstanbul ili Büyükçekmece ilçesi ilkögretimokulları yönetici ve ögretmenleri üzerinde gerçeklestirilmistir.Arastırmada ilkögretim okullarında görev yapan yönetici ve ögretmenlerin görüslerialınarak okullarının etkililigi ölçülmüs ve yöneticilerin iletisim becerileri ile etkili okulolusumu arasındaki iliski arastırılmıstır.Arastırmada Ali ?Etkili Okul Anketi? ile ?iletisimBecerilerini Degerlendirme Ölçegi? uygulanmıstır.Yapılan istatistiki analizler sonuçlarına göre; okul etkililigi ile yöneticilerin?insanlarakarsı sıcak bir ilgi duyarım.?,?Kendime ve baskalarına zarar vermeden içimden geldigi gibidavranabilirim.?,?Birisini anlamaya çalısırken sakin bir ses tonuyla konusurum.? ve ?iletisimkurdugum insanlar tarafından anlasıldıgımı hissederim.? özellikleri arasında anlamlı bir iliskitespit edilmistir.Anahtar Kelimeler: Etkili Okul,Okul Yöneticisi,İletisim becerileri,ilkögretimokullarında etkililik
dc.description.abstractIn this research, the relation between communication abilities of school directors their effects on forming an effective school. The hasbeen studied research has been realized on the directors and the teachers of the primary schools which are in Büyükçekmece town in Istanbul city.In the research the effectiveness of the schools has been measured by asking the opinions of the directors and the teachers who work for the primary schools and the relation between communication abilities of the directors and forming an effective school has been searched.?Effective School Public Survey? and ?Communication Abilities Evaluation Scale?, was applied .According the results of this statisticks; a meaningful relation has been determined between school effectiveness and characteristics ?I am very interested at people.?,?I can behave how I want without hurting anyone or myself.?,?I talk with mild sound tone while trying to understad.? , someone ?I feel understood by the people who I contact with.? of directors. These features, belonging to directors, have an important place in forming an effective school.Key Words: Effective School, School Director, Abilities of Communication, Effectiveness on Primary Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili okulun oluşmasında okul yöneticilerinin etkin iletişim becerileri (Büyükçekmece örneği)
dc.title.alternativeResearch of the effect of communication abilities of a school director on forming an effective school in Büyükçekmece primary school case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid308686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235506
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess