Show simple item record

dc.contributor.advisorGökyer, Necmi
dc.contributor.authorYildiz, Ertan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:38Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:38Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712732
dc.description.abstractTürkiye uzun süredir iş gücünün niteliğini yükseltmek ve ekonominin tüm sektörlerinde istihdam imkânlarını artırabilmek için mesleki eğitim sistemini geliştirmeye çalışmaktadır. Bu çaba, Türkiye'nin dünyanın önde gelen ekonomileri arasında rekabet edebilirliği ve Avrupa Birliği'ne giriş bağlamında daha da anlamlı hale gelmektedir.Türkiye'nin bu alandaki çabalarını desteklemek amacıyla 1999 AB Helsinki Zirvesi'nde Türkiye'nin MEDA fonlarından yararlandırılması kararlaştırılmıştır. Bunun sonucunda Türkiye, ekonomisinin is gücü ihtiyacıyla, mesleki ve teknik okullarının çıktıları arasındaki boşluğu kapatabilmek amacıyla bazı proje fikirleri geliştirmiştir. Bu yöndeki ilk adim olarak, 4 Temmuz 2000 tarihinde, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Avrupa Birliği arasında Türkiye'deki Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesinin (MEGEP) anlaşması (DG1A-D/MEDTQ/04-98) imzalanmıştır.Bu tez çalışmasında MEGEP'in Türkiye'deki Endüstri Meslek Liselerinde uygulanması konu alınmıştır. Bu çerçevede MEGEP'in hedefleri, sosyal ortakları, hedeflediği eğitim standartları, ulusal yeterlilik sistemi, modüler mesleki eğitim programları incelenmiş, projenin uygulanmasının getirdiği yararlar ve uygulama sırasında ortaya çıkan olumsuzluklar belirlenmeye çalışılmış, iş piyasası ihtiyaç analizi, kalite güvencesi üzerinde durulmuştur.Anahtar Kelimeler: MEGEP, Mesleki Eğitim, Modüler Öğretim, Ulusal Yeterlilik Sistemi
dc.description.abstractSVET (Strengthening the Vocational Education in Turkey) is a five-year project resulting from an agreement signed between the European Commission and the Government of Turkey. The project aims at strengthening Turkey's VET system rather than imposing an alien structure. Turkey's international trade, its political ambitions for joining the EU, and its promotion of domestic and international investments give the project an urgent international dimension. This also implies that Turkey has to harness all its economic resources, and also that a degree of decentralization is inevitable since much of its industrial and economic activities are regionally based.Any effective vocational education and training system depends on its congruence with the dynamic forces of the labor market and its respect for the culture it serves. The dynamics of the labor market depends on the needs of industry and commerce (the demand side, often ? but by no means always ? definable at a more centralized level) and the availability of trained individuals (the supply side, definable at a more local level) to meet them in their current form and adapt to them in their future form.This dissertation is based on implementation of SVET in Vocational High Schools in Turkey. In this concern, goals of SVET, social partners, aimed education standards, national qualification system, modal vocational education programs are analyzed; benefits of the project and problems appeared during implementation are determined; labor market needs analysis, quality assurance and progress reports are observed.Keywords: SVET, Vocational Education, Modular Education, National Qualifications Systemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesinin (MEGEP) endüstri meslek liselerinde uygulanması
dc.title.alternativeApplication of strengthening the vocational eduation in Turkey project in vocational high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid308768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235508
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess