Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, F. Şule
dc.contributor.authorÇelik, Nimet Sena
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:36Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:36Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712724
dc.description.abstractİş tatmini; insanları çalışmaya sevk eden önemli bir etken ve kişilerin işlerinden duydukları memnuniyet ya da memnuniyetsizlik olarak tanımlanmaktadır.Bireyin sahip olduğu işi ve işinde harcadığı toplam süre hayatının büyük bir bölümünü kapsar ve iş yaşamı bireyin tüm yaşantılarını ve kişiliğini etkiler. Dolayısıyla seçilen bir meslek; insanın toplumdaki sosyal yerini, yaşayış biçimini, giyinmesini, tutum ve düşüncelerini, amaç ve değerlerini, hayat görüşünü, başarılı ya da başarısız olmasını, ilişkide olacağı arkadaşlarını, eş seçimini, yaşayacağı çevre koşullarını, aile kazancını, geçim tarzını, işini hoşlanarak yapıp yapmamasını kısaca, mutluluğunu ve işindeki tatminini belirleyen önemli bir etmendir.Eğitim kurumlarının temel yapı taşlarından olan öğretmenlerin de öğretmenlik mesleğinin gereği olan en verimli hizmeti ortaya koyabilmeleri için; mesleklerinden duydukları tatmin kaynaklarının artırılması, tatminsizlik sebeplerinin ise belirlenerek nedenlerinin araştırılması gerekmektedir. Bu sebeplerle bu araştırma ile; ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, iş tatminlerinin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği tespit edilmeye ve görev yaptıkları okullara göre iş tatminlerini etkileyen faktörlerin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractJob satisfaction is defined as the pleasure or displeasure that people feel and is an important factor which impels them to work.The job an individual has and the time the spends at work comprises a big part of his life and business life affects an individual?s life style and personality. As a result, a job is an important factor that determines a person?s place in the society, his life style, his clothing, his attitudes and reflections, his aims and values, his view of life, being successful or unsuccessful, the friends he has a relationship with, his partner choice, his living conditions, his family income, his way of making a living, working with pleasure or not ? shortly, his happiness and his job saticfaction.It is necessary to increase the satisfaction sources of the teachers, who are the milestones of educational institutions, so that they can do their duty, which is the necessity of their jobs in the most productive way and to determine the reasons of the unpleasureness and investigate them. Because of these reasons, with this research, it is tried to be determined if the job saticfaction of the teachers who work at high schools discriminate according to demografic factors and the factors that affect their job saticfaction according to the school types they work at.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrta öğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin uygulamalı bir çalışma ile değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the level of job satisfaction of the teachers who work at high schools with an applied study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid311439
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239130
dc.description.pages312
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess