Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorAtalay, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:35Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:35Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712722
dc.description.abstractBireyin gelişiminde eğitimin yeri tartışılamaz. Eğitimin kritik dönemlerinde yapılmış olan bu tercihler kişinin yaşam kalitesini etkilemektedir. Bireyin eğitim kurumunu, mesleğini seçme özgürlüğü her zaman için bulunmaktadır. Ancak bu tercihlerin doğru şekilde yapılabilmesi için kişinin neyi niçin istediğini, ne gibi ilgi ve yeteneklere sahip olduğunu, bedensel, zihinsel ve ekonomik olanaklar yönünden gerçekçi bir ön görüye sahip olması, mevcut seçeneklerini bu kriterleri göz önüne alarak değerlendirmesi ve meslek/alan seçimi ile ilgili kararını vermesi gerekir.Görev yaptığım ortaöğretim kurumunda gözlemlediğim kadarıyla öğrencilerin ilgilerinin seçmiş oldukları alanlar ile örtüşmesi sonucunda eğitim kalitesinin arttığı ya da tam tersi durumda öğrencinin çeşitli nedenlerle ilgileri dışında bir alana dolayısı ile mesleğe yönelmenin getirmiş olduğu kişisel kabullenmemeyi, okulda disiplin problemlerinin oluşmasını, yaptığı işten hoşnutsuzluğun olumsuz geri bildirimlerinin eğitim sürecini olumsuz etkilediğini tespit etmiş durumdayım.Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin ilgilerinin farkına varması ve onları alan seçiminde yönlendirme konusunda ne derece başarılı rehberlik çalışması yapıldığının tespit etmesidir.Anahtar Kelimeler: Gelişim, Eğitim, İlgi, Mesleki Rehberlik, Alan/ Bölüm
dc.description.abstractThe importance of education on the development of an individual absolutely cannot be argued. The choices made in critical education periods affect the individual life?s quality. However, in order to make right choices; the person has to know what he/she wants, why he/she wants it, like what interest and talents he/ she has. He/ she has to have realistic foresight on the aspect of physical, mental and economical possibilities, evaluate his/her existent choices considering this criteria and made decision about his/ her profession choice.As far as I have observed in the school I?m working, I have determined that the quality of education increases when the students? interests match their choices on their profession or on the contrary, the results which occur when the students make choices about the career branches different from their interests create individual unacceptance, discipline problems at school and the negative feedback of being discontented on the work influences their education process in negative way.The aim of this work is making the students of middle school institutions aware of their interests and determing that how successful consultant studies on the subject of orientating the students to choose their branch.Key Words: Development, Education, Interest, Professional Consultant, Branchen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlgilerin meslek, ders seçimi ve ortaöğretim kurumuna etkileri
dc.title.alternativeThe effects of interests on choosing profession, class subject and middel school education institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid312715
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235400
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess