Show simple item record

dc.contributor.advisorMercanlıoğlu, Ayşe Çigdem
dc.contributor.authorSiva, Lis
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:32Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:32Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712709
dc.description.abstractBu tez çalışması, okul öncesi eğitimin, ilkokul çocuklarının başarılarını nasıl etkilediğini araştırmak amacıyla yürütülmüştür. Buna göre, okul öncesi eğitim almak, çocuğun ileriki hayatını, olumlu yönde etkileyebilecek bir gösterge olarak kabul edilebilir. Ayrıca bu çalışma ile, okul öncesi eğitim almanın, ilkokul öğrencilerinin başarısına etkisiyle ilgili olarak, öğrenci velilerinin ve öğretmenlerinin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.2006-2007 öğretim yılında yapılan araştırmada, öğrencilerin okul başarılarını belirlemek için 361 öğrenci velisine ve 27 öğretmene anket uygulanmıştır. Aynı zamanda anket uygulanan öğrencilerin karne başarı notları da alınmıştır.Elde edilen bulgulara göre, okul öncesi eğitim alan öğrenciler, okul başarıları yönünden, okul öncesi eğitim almayanlara göre daha başarılıdır. Okul öncesi eğitim alan öğrencilerin, ilkokul başarıları, ailenin ekonomik ve kültürel düzeyine, çevresel, fizyolojik ve zeka faktörlerine göre değişiklik göstermektedir. Okul öncesi eğitim alan çocukların, sosyal-duygusal, fiziksel, bilişsel ve dil gelişimleri, eğitim almayanlara göre farklılık göstermektedir.
dc.description.abstractIn this thesis, we examine the effects of pre-school education on primary students success. According to this thesis, it?s been prooved that pre-school education has positive effects on children?s future education life. The aim of this thesis is also to gather datas from student?s parents and primary school teachers about the effects on pre-school education on primary school performance. The datas are collected as a result of the questionnaires are enough to prove this thesis.In the survey that had been made on 2006-2007 education year, questionnaires are distributed to 361 student?s parents and 27 teachers to determine the success of the students. At the same time these student?s report grades had been taken.As the results of these survey it?s been prooved that the students who had taken pre-school education are more successful than the other students who had not take the pre-school education. Also the students success who had taken pre-school education depends on the family?s economic and cultural level, environmental, physiological factors and student?s intelligence. Also the pre-school education effects children?s social-emotional, physical, cognitive development and language skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimin ilkokul başarısına etkisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of pre-school education on primary school performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid316687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235343
dc.description.pages257
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess