Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, Mehmet Fikret
dc.contributor.authorGörkem, Aysun
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:28Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:28Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712693
dc.description.abstractBu tez çalışması,liderlik ile eğitim-öğretim liderliği arasındaki ilişkileri ortaya koymak için yapılmıştır.Ayrıca bu çalışmada okul yöneticilerinin eğitim-öğretim lideri olması gereği üzerinde de durulmuştur.Okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde,olumlu bir okul ortamının yaratılmasında en temel görev okul müdürlerine düşmektedir.Bu yüzden okul yöneticisinin nitelikli bir lider olması ve öğretim liderliği rollerini de eksiksiz yerine getirmesi gerekmektedir.Bu yüzden çalışmanın hareket noktasını bu düşünce oluşturmuştur.Bu çalışmada kuramsal yöntem izlenmiştir.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Kaynak olarak basılı eserlerden,araştırmalardan,makalelerden,tezlerden ve internet kaynaklarından yararlanılmıştır.Çalışmanın sonucunda da etkili okul yöneticisi olan kişilerin,aynı zamanda başarılı bir öğretim lideri olduğu görüşü yer almıştır.Ayrıca klasik okul yöneticilerinin öğretim liderlerine göre,okul yönetiminde başarısız olduğu yine bu çalışmanın sonuçları arasındadır.Anahtar kelimeler:Liderlik ,Eğitim-Öğretim Liderliği
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to state the correlation between leadership and education-teaching leadership. It is also emphasized that directors of schools should be education-teaching leaders. In accomplishing the purposes of schools, the essential mission belongs to directors. Therefore it is necessary for directors to be well-qualified leaders and to perform their roles as teaching leaders accurately. This very reason is the starting point of this thesis. Throughout the research, theoretical method is followed. The research is composed of three chapters. As source, printed literatures, researches, articles, dissertations and on-line sources are used.At the end of the research, it is deducted that influential directors are, at the same time, successful teaching leaders. Moreover it is concluded that, compared with teaching leaders, classical school directors are ineffectual in the management of schools.Key Words:Leadership,Education-Teaching Leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLiderlik ve eğitim-öğretim liderliği
dc.title.alternativeLeadership and education-teaching leadership
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid319197
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235394
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess