Show simple item record

dc.contributor.advisorİmamoğlu, Salih Zeki
dc.contributor.authorÖzdemir, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:28Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:28Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712691
dc.description.abstractTarih boyunca hem sosyal hem de biçimsel yapılarda, kısacası bireylerin olduğu her ortamda çatışma yaşanmıştır. Bu nedenler çatışma pek çok disipline konu olmuştur. Bu çalışmada ?çatışma? kavramı yönetim bilimi çerçevesinde ele alınmakta ve eğitim kurumlarında eğiticilerin çatışmayı çözme şekilleri incelenmektedir.Bu araştırma ile endüstri meslek ve teknik liselerde görevli yönetici ve öğretmenlerin kurum içi çatışmaların yönetilmesi ve çatışma yönetiminin eğiticilerin iş tatminine etkisinin neler olduğunun saptanması amaçlanmıştır. Anket yöntemiyle yapılan bu araştırma 2007-2008 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde İstanbul İli Anadolu yakasındaki 7 endüstri meslek lisesi ve teknik lisesinde görev yapan 160 yönetici ve öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre çatışma çözüm yöntemlerinden kaçınma ile iş tatmini arasında, zorlama ile iş tatmini arasında ve problem çözme ile iş tatmini arasında olumlu bir ilişki olduğu tesbit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Çatışma, Örgütiçi çatışma, Çatışma yönetimi, Çatışma çözüm yöntemleri, İş tatmini
dc.description.abstractThrough history there has always been conflict in both social and formal structures wherever individual exists. Therefore conflict is common interest of lots of different disciplines. In this study ?conflict? is analyzed under management science and educators? conflict resolution methods are researched in educational institutions.In this research, it is aimed to detect the thoughts of teachers and directors in professional and technical education high schools about intra-organization conflict management and its effects on job satisfaction of educators. This enquiry study has been applied on 160 teachers and directors of 7 professional and technical education high schools in Anatolian side of İstanbul in spring term of 2007-2008 educational year. According to the results of this research, it is investigated that there is a positive relationship between conflict resolution method avoid and job satisfaction, there is a positive relationship between conflict resolution method forcing and job satisfaction, there is a positive relationship between conflict resolution method problem solving and job satisfaction.Key Words : Conflict, Intra-organization Conflict, Conflict Management, Conflict Resolution Methods, Job Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurum içi çatışmaların yönetilmesi ve eğitim kurumlarında çatışma yönetiminin iş tatminine etkisi
dc.title.alternativeManaging intra-organization conflicts and the effect of conflict management on job satisfaction in educational institutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmConflict resolution
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmConflict
dc.identifier.yokid320729
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235374
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess