İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin etkili okul algıları
dc.contributor.advisor | Delican, Mustafa | |
dc.contributor.author | Tarhan, Suna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:26Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712684 | |
dc.description.abstract | Tezde, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, etkili okul kavramını algılayışları ile mevcut ilköğretim okullarını etkili algılama düzeyleri incelenmiştir. Çalışma İstanbul ili Zeytinburnu ilçesi örneğinde yapılmıştır.Çalışmada, verilerin toplanmasında, ?kaynak taraması? ve ?alan araştırması? teknikleri kullanılmıştır. Alan araştırmasında ilköğretim okulu öğretmenlerine anket formu uygulanmış ve yöntem olarak da survey tekniğinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, okullara ilişkin bazı niteliklerin (velilerin okul ile olan ilişkileri, öğrenci başarısı, öğretmenlerin mesleki gelişim imkanları vb.) ve boyutların öğretmen beklentilerini tam olarak karşılamamasına rağmen, öğretmenlerin yeniliklere, değişimlere açık oldukları ve mevcut ilköğretim okullarını, etkili okul olarak algıladıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Etkililik, Etkili Okul, Örgütsel Etkililik, Algı, Okul Geliştirme | |
dc.description.abstract | In the thesis, primary school teachers? perception of effective school concept and their effective perception levels of existent primary schools have been examined. The study has been done in the sample of Zeytinburnu county of Istanbul city.In the study, ?literature review? and ?field research? techniques have been used in data collection. In field survey study, survey sheets have been applied to primary school teachers and survey method has been used as a technique.At the end of the study, although some qualities (parents? relationships with school, student achievement, teachers? professional development opportunities, etc.) and the dimensions relating to schools do not precisely respond the teachers? expectations, it has been observed that teachers are open to innovations and changes and perceive the primary schools as effective schools.Key Words: effectiveness, effective school, organizational effectiveness, perception, school improvement | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin etkili okul algıları | |
dc.title.alternative | The effective school perceptions of teachers who work in primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | School improvement | |
dc.subject.ytm | Effectiveness | |
dc.subject.ytm | Organizational effectiveness | |
dc.identifier.yokid | 321635 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235383 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |