Show simple item record

dc.contributor.advisorEskikurt, Adnan
dc.contributor.authorKaraman, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:25Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:25Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712680
dc.description.abstractİnsanoğlu'nun günlük yaşamında XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren teknolojinin egemenliği her geçen gün belirgin bir yayılım sürecine girmiş, bilgi akışının hızlı olduğu XXI. yüzyılda ise imkânların gelişimi ve çeşitlenmesiyle bunların eğitim-öğretim ortamlarında kullanılması kolaylaşmıştır.Kitle iletişiminde görselliğin yaygınlaşmasının bir sonucu olarak bilişim teknolojilerinin yararları toplumların tüm kesimleri gibi eğitim-öğretim mensuplarının da ilgisini çekerek zamanla genel bir kabullenmeyle birlikte kullanımları yaygınlaşmıştır. Nitekim tarih derslerinde teknolojinin kullanılması ve görsel kaynaklara ulaşabilmenin verdiği avantajlar, tarih eğitimini kolaylaştırmış ve verimli hale gelmesini sağlamıştır.Bilişim teknolojilerinin tarih derslerinde kullanılmasının en önemli sonuçlarından biri öğrencilerin derse ilgisindeki artıştır. Zira görsel bilişim teknolojileri tarih derslerinde kullanıldığında tarih bilgileri öğrencilerin hafızasında daha kalıcı olmaktadır. Öğrenciler bu sayede tarih dersini daha çok sevmekte ve daha başarılı olmaktadırlar.Tarih öğretiminde teknoloji kullanımının öğrenci başarısına etkisini müzakere amacıyla ele aldığımız çalışmamız üç bölümden müteşekkil olup, ilk bölümde Türkiye'de Tarih Öğretimi ele alınarak geçmişten günümüze meselenin çeşitli boyutları müzakere edilmiş, ikinci bölümde Bilgi-Eğitim Teknolojilerindeki gelişmeler vurgulanarak Tarih dersine tesirleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise tarih dersinde teknoloji kullanımının etkileri, araştırılması ve değerlendirilmesi çeşitli sayısal yöntemlerle izah edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe governing power of technology usage in human?s daily life has been spread significantly since the second half of the 20th century. In the 21st century, in which the flow of information is fast, using technological developments in education and teaching is inevitable.As a result of the growing dominance of visuality in mass media, the advantages of information technologies attract people?s attention in education and teaching and the usage of it has been getting higher as in the other parts of the society. With the usage of information technologhy and the advantages of using visual aids in history lessons has made history teaching easier and more productive.The most important result of using information technology in history lessons is the increasing interests of students. With the help of using technology in history lessons, historical knowledge becomes more permanent in students? mind and they enjoy the lessons more and they become more successful.Our study, in which the contribution of technology usage on students? success in history teaching has been handled, has three parts. In the first part, history teaching in Turkey has been discussed in different ways starting from past. In the second part of the study the recent effects of information technology in history lessons has been handled. Finally in the third part, the search and the assessment of technology usage and its effects on history lessons haw been explained by using different types of statistics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleTarih dersinde teknoloji kullanımının öğrenci başarısına katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of technology usage on students? success in history teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHistory lesson
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid321697
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235378
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess