Türkiye`de yabancı dil öğretimi
dc.contributor.advisor | Gezgin, Mehmet Fikret | |
dc.contributor.author | Ertural, Saliha | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:25Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712679 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması Türkiye'de yabancı dil öğretimini incelemektedir. Buna göre, yabancı dil öğretimi kuramsal bakış içersinde ele alınmış, Türkiye'deki dil öğretim programına kısaca değinilmiş, tarihte ve Türk tarihinde gelişimi incelenmiş ve öneminden bahsedilmiştir.Yabancı dil öğretiminin öneminin bir hayli arttığı 2000li yıllarda ve öncesinde gelişen durumun portresi ortaya konmaya çalışılmıştır.Yabancı dil öğretimine ait istikrarlı bir devlet politikası, arttırılan yurt dışı burs imkânları ve teknolojinin öğrenene daha fazla sunulmasıyla yabancı dili kullanabilen insan çıktısında pozitif yönde önemli bir değişiklik olacaktır. Globalleşen dünyada yeni neslin daha donanımlı ve uluslar arası platformda daha başarılı olması adına yapılması gerekenlerin, zaman kaybetmeden ve doğru şekilde yerine getirilmesi gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the foreign language education in Turkey. In accordance with this focus, foreign language education is discussed from a theoretical point of view, language instruction programme in Turkey has been mentioned briefly, its development in history and in Turkish history is examined and its significance is emphasized.The portrait of the circumstances before and within the 2000s ,when the importance of foreign language has been increased significantly, is presented.We might expect an important difference in the human output, who can use foreign language, in a pozitive way with the assist of a consistent state policy on foreign language education, more opportunities of scholarship abroad and providing more technology to the learner. It is of vital importance that a concrate course of action should be taken immediately to develop a sophisticated generation who is successfull at the international area. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de yabancı dil öğretimi | |
dc.title.alternative | Foreign language education in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Foreign language with learning | |
dc.identifier.yokid | 320779 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235385 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |