Resmi ve özel ilköğretim okulları II. kademe branş öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin karşılaştırılması (Sarıyer ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Köstekli, Şeyma İpek | |
dc.contributor.author | Sinan, Lütfiye | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:23Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712673 | |
dc.description.abstract | Öğretmenlik, öğretme odaklı bir eğitimcilik mesleğidir. İş doyumu, öğretmenin işinden ve mesleğinden haz duymasıdır. Öğretmenin iş doyumu ne kadar yüksek olursa, yetiştirdiği öğrenciler de bir o kadar bilinçli, kendine güvenli ve başarılı olacaktır.Bu yaklaşımdan hareketle, tezimizde, resmi ve özel ilköğretim okulları ikinci kademe branş öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi ve karşılaştırması amaçlanmıştır. İlk olarak, iş doyumu kavramı ve ilişkili olarak motivasyon ve motivasyon kuramları açıklanmıştır. İnsanların işlerinden doyum sağlamalarında etkili birçok faktör vardır. Çalışmamızda bu faktörler içsel ve dışsal faktörler olmak üzere ikili bir ayrıştırma temelinde incelenmiştir.İkinci olarak, öğretmenlerin çalıştıkları kurumların yapı ve ortamının iş doyumunu doğrudan etkilemesi nedeniyle, Türk eğitim sisteminin genel yapısı, resmi ve özel ilköğretim kurumlarının gelişim süreçleri üzerinde durulmuştur. İş doyumu bağlamında, eğitim sistemimizin mevcut durumu ve sorunlarına yer verilmiştir. İş doyumuyla ilgili genel ve öğretmenlik mesleğine ilişkin özel araştırma sonuçları da, ikinci bölüm kapsamında değerlendirmiştir.Üçüncü ve son olarak, İstanbul ili Sarıyer İlçesindeki resmi ve özel ilköğretim okullarında ikinci kademede görev yapan branş öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri belirlenmiş ve kamu-özel okul türleri bağlamında ne gibi benzerlik ve farklılıklar olduğu araştırılmıştır. Araştırma kapsamında yapılan anket çalışmasıyla, branş öğretmenlerinin mesleklerinden memnun oldukları görülmüştür. Ancak çeşitli bağlamlarda, farklı doyum düzeyleri tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlar ışığında, öğretmenlerin iş doyumlarının artırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, İş Doyumu, İlköğretim Okulu, Memnuniyet, Branş | |
dc.description.abstract | Teaching is a teaching-centered pedagogical profession. Job satisfaction is that the teacher satisfies with his job and profession. The higher job satisfaction a teacher has the more conscious, the more confident, and the more successful the students that teacher taught will become.From this perspective, my thesis is aimed at defining and comparing the levels of job satisfaction of second ranked branch teachers in public and private elementary schools. First of all, motivation and motivation theories related to job satisfaction are explained. There are many factors affecting people to satisfy with their job. These factors are examined based on dual decomposition as internal and external factors in our study.Secondly, since structure and environment of institutions where teachers work affect the job satisfaction directly, the general character of Turkish education system, and development process of public and private elementary schools are touched upon. The current situation of our educational system in the context of job satisfaction is included. The general research outcomes related to job satisfaction and specific research outcomes related to profession of teaching are also evaluated.Thirdly and finally, the levels of job satisfaction of second ranked branch teachers in public and private elementary schools in Sarıyer district are determined and what similarities and differences there are in the context of public-private school types are examined. As a result of survey research, it is observed that the branch teachers are satisfied with their job. But different satisfaction levels are identified in various contexts. In the light of results reached, proposals are made with an aim of increasing job satisfaction of teachers.Key expressions: Teacher, Job Satisfaction, Elementary School, Satisfaction, Branch | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Resmi ve özel ilköğretim okulları II. kademe branş öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin karşılaştırılması (Sarıyer ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Comparing the levels of job satisfaction of second ranked branch teachers in public and private elementary schools (A case of Sarıyer district) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.identifier.yokid | 322803 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249232 | |
dc.description.pages | 167 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |