Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbıyık, Seval
dc.contributor.authorGüven, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:23Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:23Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712670
dc.description.abstractBu araştırmada, dört yıllık ortaöğretim sistemi kapsamında hazırlık yılı olarak okutulan 9.sınıfta öğrencileri meslek alanlarına yöneltme aşamasında kendilerine sunulan mesleki rehberlik hizmetleri, yönlendirme etkinlikleri anlatılmıştır. 9.sınıf öğrencilerinin görüşleri doğrultusunda meslekler hakkında bilgilendirme, rehberlik ve yönlendirme çalışmalarının düzeyi ile bu etkinliklerden öğrencilerin memnuniyetinin incelenmesi amaçlanmıştır.Tezin birinci bölümünde meslek ve mesleki rehberlik ile ilgili temel kavramlara açıklık getirilmeye çalışılmış, meslek seçiminin önemi, meslek seçimini etkileyen faktörler, mesleki gelişim süreci, mesleki gelişim kuramları, AB ülkeleri ile Türkiye'deki mesleki rehberlik çalışmaları ile Türk eğitim sisteminde yönlendirme çalışmaları anlatılmıştır.Anketler uygulanmasında İstanbul ili, Kartal, Beyoğlu, Fatih, Zeytinburnu ve Avcılar ilçeleri seçilmiştir. Çalışmada bu ilçelerden farklı türlerdeki meslek okullarına anket uygulaması yapılmıştır. Anketler 5 ilçedeki toplam 9 Mesleki Ortaöğretim okulunda okuyan 489 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket öğrencilere uygulanmış olup, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilere ait kişisel bilgiler ile öğrencilerin mesleki rehberlik ve tanıtım yönlendirme dersinden memnuniyetleri hakkında ön bilgi sahibi olunurken, ikinci bölümde okullardaki mesleki rehberlik ve yönlendirme çalışmaları ile öğrencilerin bu etkinliklerden kazanımlarının değerlendirilmesi yer almaktadır.
dc.description.abstractIn this research, career guidance services and orietation activities are told which are used in the 9.th grade students in high school who are on the stage of the views of the 9.th grade students, informing about ocupations, the level of guidance and orientation studies and the examination of the gladness of the students related to these activities are aimed in the first part of the thesis, general concepts reated to career and career guidance are made clear. The importance of occupation choice, the factors which effect the occupation choice, the process of professional improvement, the theories of Professional imprvement, the career guidance studies between in EU countries and Turkey and the orieantation studies in Turkish education system are told.In the application of questionnaire, the city of İstanbul is chosen with it?s towns; Kartal, Beyoğlu, Fatih, Zeytinburnu and Avcılar. In the study, the application of guestionnaire is made to different types of vocational school, in these towns. The questionnaires are applied to 489 students who are attending to 9 vocational high schools in the 5 towns.The data used in research are collected by using the questinnaire applied to the students and it composes of 2 parts. While in the first part, introductory information is taken for personal knowledge about students and the gladness of the students related to the career guidance and introduction - orientation lesson, in the second part, career guidance and orientation studies in the schools and the evaluation of the learning of the students about these activities are stated.Key words: Career Guidance, Orientation, The Lesson of Introduction and Orientationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise 9.sınıf öğrencilerinin meslek alanlarına yönlendirilmede mesleki rehberliğin yeterlilik düzeyi ve yönlendirilme memnuniyeti
dc.title.alternativeThe sufficiacy level of career guidance in the orientation of occupation areas of the 9.th grade students and the examination of their gladness
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid323707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235359
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess