İlköğretim okulları öğretmenleri arasındaki iletişim sorunları
dc.contributor.advisor | Özkan, Zülfikar | |
dc.contributor.author | Çiftci, Ülkü | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:22Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712666 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; ilköğretim okullarında öğretmenler arasında var olan iletişim sorunları ele alınmıştır. Buna göre ilköğretim okullarında öğretmenler arasındaki iletişim sorunları kurumun işleyişini zorlaştırmaktadır. Okul yönetimi ile öğretmenler arasında var olan biçimsel iletişimde yaşanan aksaklıklar, öğretmenler arasında biçimsel olmayan iletişimin etkinliğini artırmakta ve öğretmenlerin motivasyonunu engellemektedir.İlköğretim okullarında öğretmenlerle yöneticiler arasında etkili iletişimin etkin ve sistemli iletişim ağı kurulmasıyla sağlanabileceği, öğretmenler arasındaki biçimsel iletişimin iyi olmasının biçimsel olmayan iletişimin iyi olmasına bağlı olduğu, yöneticiler tarafından sosyal ilişkilerin geliştirilmesine ve motivasyona önem verilmesi ile yönetici-öğretmen iletişimi ve öğretmenlerin kendi aralarındaki iletişimin iyileştirilebileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, İletişim Engeli, Motivasyon, Biçimsel ve Biçimsel Olmayan İletişim, | |
dc.description.abstract | In this thesis, communication problems among teachers in primary schools are explained. Based on this, communication problems among teachers makes the institution issues more difficult. Problems that occur in formative communication between school principle and teachers more effective and prevent the motivation of teachers.It was concluded that in primary schools effective communication between teachers and principle could be provided by making systematic and effective communication net; good, formative communication among teachers depends on informative communication to be good; communication between principle and teachers and teachers among themselves could be better by giving importance to improve social relations and motivation by principle.Key Words: Primary School, Communication Obstacle, Motivation, Formative and Informative Communication. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları öğretmenleri arasındaki iletişim sorunları | |
dc.title.alternative | Communication problems among primary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Formal communication | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Communication problems | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Informal communication | |
dc.identifier.yokid | 326299 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235348 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |