Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zülfikar
dc.contributor.authorÇiftci, Ülkü
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:22Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:22Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712666
dc.description.abstractBu tez çalışmasında; ilköğretim okullarında öğretmenler arasında var olan iletişim sorunları ele alınmıştır. Buna göre ilköğretim okullarında öğretmenler arasındaki iletişim sorunları kurumun işleyişini zorlaştırmaktadır. Okul yönetimi ile öğretmenler arasında var olan biçimsel iletişimde yaşanan aksaklıklar, öğretmenler arasında biçimsel olmayan iletişimin etkinliğini artırmakta ve öğretmenlerin motivasyonunu engellemektedir.İlköğretim okullarında öğretmenlerle yöneticiler arasında etkili iletişimin etkin ve sistemli iletişim ağı kurulmasıyla sağlanabileceği, öğretmenler arasındaki biçimsel iletişimin iyi olmasının biçimsel olmayan iletişimin iyi olmasına bağlı olduğu, yöneticiler tarafından sosyal ilişkilerin geliştirilmesine ve motivasyona önem verilmesi ile yönetici-öğretmen iletişimi ve öğretmenlerin kendi aralarındaki iletişimin iyileştirilebileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu, İletişim Engeli, Motivasyon, Biçimsel ve Biçimsel Olmayan İletişim,
dc.description.abstractIn this thesis, communication problems among teachers in primary schools are explained. Based on this, communication problems among teachers makes the institution issues more difficult. Problems that occur in formative communication between school principle and teachers more effective and prevent the motivation of teachers.It was concluded that in primary schools effective communication between teachers and principle could be provided by making systematic and effective communication net; good, formative communication among teachers depends on informative communication to be good; communication between principle and teachers and teachers among themselves could be better by giving importance to improve social relations and motivation by principle.Key Words: Primary School, Communication Obstacle, Motivation, Formative and Informative Communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleİlköğretim okulları öğretmenleri arasındaki iletişim sorunları
dc.title.alternativeCommunication problems among primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFormal communication
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmCommunication problems
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmInformal communication
dc.identifier.yokid326299
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235348
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess