Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorÇam, Reyhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:21Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:21Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712663
dc.description.abstractBu araştırma, öğretim liderliğinin öğretmenlerin kuruma bağlılığı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, İstanbul Büyükçekmece İlçesi ilköğretim okulu öğretmenlerinden seçilen bir örneklem üzerinde anket uygulaması gerçekleştirilmiş ve öğretmenlerin okul müdürlerinin öğretim liderliği tarzına sahip olma düzeyine ilişkin algılamaları ve bağlılık düzeyleri incelenmiştir.Araştırma sonuçlarına göre okul müdürlerinin öğretim liderliği tarzına sahip olma düzeyinin öğretmenlerin kuruma bağlılığı ile anlamlı ilişkisinin bulunduğu saptanmıştır. Okul müdürlerinin, öğretim liderliği davranışını sergileme sıklığı arttıkça öğretmenlerin çalıştıkları kurumlarına karşı bağlılık düzeyleri de artmıştır.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Öğretim Liderliği, Kurumsal Bağlılık, Okul Müdürleri, Öğretmenler
dc.description.abstractThis research aims to introduce the effect of effective teaching leadership on teachers? devotion to the institution. For his purpose, a questionnaire has been conducted on a sample group of teachers chosen from among the teachers of İstanbul, Büyükçekmece County Elementary School and the school principals? perception and devotion levels in relation with possessing teaching leadership manners are examined.According to the results of the research, it is determined that school principals? possession level of teaching leadership manners is significantly associated with teachers? devotion to the institution. It is obseved that as the frequency of school principals? teaching leadership behaviours increases, the teachers? level of devotion to their institution also increases.Key Words: Leadership, Teaching Leadership, Institutional Devotion, School Principals, Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEtkili öğretim liderliğinin öğretmenlerin kuruma bağlılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of effective teaching leadership on teachers? devotion to the institution
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid326738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235349
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess