Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Osman
dc.contributor.authorErkoç, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:20Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:20Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712661
dc.description.abstractBu çalışmada kişilik özellikleri ile örgütsel iletişim arasındaki ilişki incelenmiştir. Kişilik özelliklerinin örgütsel iletişime etkisi, 7 ayrı ilaç şirketinde yapılan alan çalışması ile araştırılmıştır. Kişilik özelliklerini tanımlamak için sıfat listesi kullanılmıştır. Sıfat listesi ile yaratılan boyutlar, ?Deneyime Açıklık?, ?Sorumluluk Bilinci?, ?Dışadönüklük?, ?Uyumluluk?, ?Duygusal Denge? dir. Araştırmada veri toplamak amacıyla anket tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmada çalışanların kişilik özelliklerini ölçmek amacıyla kişilik envanteri kullanılmıştır. Kişilik Envanteri, kişilik teorisinde yaygın olarak kabul gören Beş Faktör Modeli'ni esas alarak Türk kültürüne uygun olarak geliştirilmiş bir değerlendirme aracıdır. Araştırmada ölçekte yer alan ifadeler 5'li Likert ölçeğinde düzenlenmiş olup her zaman seçeneği 5, hiçbir zaman seçeneği ise 1 puan verilerek değerlendirilmiştir. Buna göre her hangi bir boyuttan alınan yüksek puan çalışanın ilgili boyut itibariyle iletişimi etkin bulduğunu; düşük puan ise tam tersi bir durumu ifade etmektedir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel İletişim, Kişilik Özellikleri, Beş Faktör Modeli, Bireysel Özellikler, Sıfat Listesi.
dc.description.abstractIn this study, the correlation between individual characteristics and organizational communication has been investigated. The impact of individual characterestics on the organizational communication is investigated by doing research in seven different pharmaceutical companies. To difine individual characteristics, an adjective checklist was used. The dimensions created by adjective checklist are ?Openness?, ?Conscientiousness?, ?Extraversion?, ?Agreeableness?, and ?Neuroticism?. A survey is used to collect data for this research. To measure the individual characteristics, a personality survey is used in this research. This personality survey based on big five factor model which is common in personality theory is a measurement model designed according to Turkish Culture. The statements of scale are arranged according to likert scale five through one, five is for every time choice one is for any time. The high score for any dimension represents effective communication, low score is for opposite case.Key Words: Organizational Communication, Personality, Big Five Model, Individual Characteristics, Adjective Checklist.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleKişilik özelliklerinin örgütsel iletişime etkisi ve bir araştırma
dc.title.alternativeThe impact of personality on the organizational communication and a research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.identifier.yokid324948
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235362
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess