Show simple item record

dc.contributor.advisorGöçer, Kenan
dc.contributor.authorCansabuncu, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:16Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:16Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712642
dc.description.abstract?Ortaöğretim Öğrencilerinin Milliyetçilik Algısı? başlıklı araştırmamız, İstanbul'un kozmopolit yapısını (nüfus, göç, eğitim ve kentleşme vb.) temsil edeceği düşünülen Zeytinburnu ilçesinde liseye devam eden 548 genç öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada gençlerin mevcut milliyetçi değer yapıları ve bu olgular etrafında toplumda önemli görülen konuları değerlendirme biçimleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.Bilindiği gibi ?milliyetçilik? olgusu dünya siyaset tarihinde homojenleştirici ve bütünleştirici işlevinin yanı sıra, ırk ve etnik kökeni gözönünde bulduran özelliğiyle, küreselleşme ve modernizmden kazandığı ivmeyle kimlik kategorilerini arttırmaktadır. Özellikle 1990'lı yıllardan itibaren siyasal, sosyal ve ekonomik dalgalanmalar, ülke coğrafyalarını bu dönüşüm hızıyla etkisi altına alarak, metefor; farklı kimliklerin zenginlik ve değer taşıma potansiyelinden çok, sorunsal tarafta kurgulamalar getirmektedir.Bir yandan Dünyada ve Türkiye'de giderek egemen olmaya başlayan evrensel insan haklarıyla; farklı kimliklere, farklı kültürlere ve farklı dini/felsefi inanışlara sahip bireylerin aynı siyasal organizasyonlar altında yaşayabilme olgunluğuna sahip demokratik katılımları gelmektedir. Bu, üniter politikaların ve uluslaştırma araçlarının tartışılması anlamına gelmektedir. Türkiye'nin kendi iç dinamikleri, bütünleşmeyi; homojenleşme olarak değil, dönüşümle, kendi içinde entegre olma alternatifini varlık sebebi olarak değerlendirmektedir. Etnik hareketlerin artması da bu çerçevede değerlendirilebilir.Araştırma sonucunda, gençlerin Türklük, Etnisite, Vatandaşlık, Müslümanlık, Devletçilik, Aidiyet ve Avrupa Birliği gibi konularında, heterojen bir dağılım sergiledikleri, sınıf düzeyi, cinsiyet ve notlarına göre çeşitli farklılıklar arz ettiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Gençlik, Milliyetçilik, Etnik, Aidiyet, Din, Avrupa Birliği, Algı, Devlet.
dc.description.abstractThe research titled ?Secondary School Students? Perception of Nationalism? has been implemented on 548 young students who continue high school in Zeytinburnu which has been thought to represent the cosmopolitan structure of İstanbul ( population, immigration, education, and urbanization etc.) At the research, the structure of nationalism merit of the youth and , around these facts ,their positions of evaluation the significant issues in the society has been aimed to be propounded.As it is known, the facts of ?nationalism? increase the identity categories with the acceleration that they gain from the globalization and modernism with their features taking into consideration the race and ethnic origin alongside their homogenizing and coalescencing functions in world politics history. Particularly, beginning from 1990s political, by influencing the country geographies with this transformation speed; social, and financial fluctuations bring together speculations in the problematic side more than potentials of bearing affluence and worth of the different identities.One one side, with universal human rights that gradually begin to prevail in the Earth and Turkey, endowed with maturity of existing in the same political organizations and democratic participations of the individuals `who possess different identities, different religious/ philosophical beliefs, different cultures? come together. This means that unitary policies and means of nationalization should be discussed.Turkey?s own inner dynamics appreciate coalescing not as homogenization but appreciate the self- integration alternative as existence reason.The rise of ethnic movements can be considered around these bounds.At the consequence of the research, it has come out that the youth display heterogeneous dispersions on the subjects of Turkishness, Ethnicity, Citizenship, Islamism, State Control, Belonging, and European Union and has presented various differences according to level of grade, sex and grade type.Key Words: Youth, Nationalism, Ethnic, Belonging, Religion, European Union, Perception, Stateen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin milliyetçilik algısı: Zeytinburnu örneği
dc.title.alternativeSecondary school students' perception of nationalism: Zeytinburnu sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid314375
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227948
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess