Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Mahmut
dc.contributor.authorÖzdel, Cemil Benhur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:16Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:16Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712640
dc.description.abstractÜlkelerin ekonomik gelişmesinde en büyük sermaye, hiç şüphesiz insan kaynağıdır. Günümüzde gelişmiş ülkeler, sosyal ve ekonomik refah için insan gücünün nitelik kazanmasına önem vermekte ve bunun için eğitime büyük yatırımlar yapmaktadır. Uluslar arası rekabette, üstünlük sağlayabilmek için, nitelikli insan gücüne sahip olmanın belirleyici rol oynadığı açık ve kesindir. Bunun farkında ve bilincinde olan ülkemizin, sosyo-ekonomik kalkınmamızın en önemli itici güçlerinden biri olan mesleki ve teknik eğitime önem ve öncelik vermesi gerekmektedir. Ancak, bu tür okullarda eğitim ve öğretim gören öğrencilerin yüzde seksene yakını not ortalaması düşük öğrencilerden oluşmaktadır. Ortaöğretim okullarındaki meslek lisesi öğrencilerinin mesleki yönelimlerine etki eden faktörler büyük önem arz etmektedir.Bu araştırmanın amacı; fertlerin meslek liselerine yönelimlerinin nedenlerini bulmaktır. Bu bağlamda aile, okul ve çevre etkenleri incelenmiştir. Bu etkenlerden yola çıkılarak gerekli idari düzenlemeler yapıldığı takdirde meslek lisesi öğrencilerinin Avrupa birliği standartlarında nitelikli insan gücüne ve sosyo-ekonomik kalkınmamızın en önemli itici güçlerinden biri olan meslek liselerine hak ettikleri önem ve önceliğin verilmesi mümkün olacaktır.2007?2008 Eğitim ve Öğretim yılında İstanbul İli Küçükçekmece İlçesindeki Resmi Meslek Liselerinin onuncu sınıflarında öğrenim gören öğrencilere uygulanmış olan mesleki rehberlik çalışmalarını ortaya çıkartmak için alan araştırması teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada onuncu sınıftaki öğrencilerden veriler, anket yoluyla sağlanmıştır. Konuyla ilgili kaynak taraması resmi kurum yayınlarından ve akademik yayınlardan istifade edilmiştir.Sonuç olarak, İstanbul İli Küçükçekmece İlçesindeki resmi meslek liselerindeki öğrencilerin; meslekler hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, özel ve resmi kuruluşlarla köprü kurulamadığı, rehberlik çalışmalarının etkin bir şekilde ciddiye alınmadığı ve öğrencilerin ebeveynleri ile medyayı daha çok dikkate aldıkları anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThe most important source is the human resource for the economic development of countries. Nowadays, developed countries care about gaining good quality human power to be comfortable socially and economically; that?s why they make big insvestments on education. Good quality human power is remarkably important to be successful in international fields. Our country knows this very well and cares about occupational and technical education which is one of the most important parts of our socio-economic development. In this case, nearly 80% of the students? marks are low in such schools.. The factors which effect to occupational guidence activities of vocational high school students are really important.Our goal in this study is to check the issues in our high schools about occupational guidence activities, and to search the effects of family, school and environment. So we understand that if the necessary adjustments are made in the content of vocational education, the vocational high schools in Turkey will gain more importance.In this thesis, the research techniques were used which were similar to the department research techniques applied to the 10th grade students in Public Vocational High Schools to identify occupational guidence activities in Küçükçekmece, İstanbul, 2007?2008. In this department research, the datas belong to the 10th grade students were supplied by surveys.Consequently, it was understood that students weren?t well informed about occupations in Public Commercial Schools in Küçükçekmece, İstanbul, communiction couldn?t be supplied effectively with private sector, guidence studies weren?t taken so seriously, talents of students couldn?t be found out and it was understood that students and media and students? parents effect students much more than the occupational guidence of guidence service in schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek lisesi öğrencilerinin mesleki yönelimlerine etki eden faktörler
dc.title.alternativeThe factors which effect the occupational guidence of vocational high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmVocational quidance
dc.identifier.yokid331220
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235479
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess