Motivasyon unsuru olarak kariyer yönetimi ve resmi ilköğretim okullarında bir uygulama
dc.contributor.advisor | Arıkboğa, Fatma Şebnem | |
dc.contributor.author | Delipoyraz, Metin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:15Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712638 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlım resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin ?kariyer yönetimi? ve ?kariyer geliştirme? ye yönelik algılarını, ?motivasyon?, ?bireysel kariyer planlama?, ?bireysel kariyer geliştirme? düzeylerini saptamak, bu kavramların birbirleri ile ilişkilerini ortaya koyarak, eğitim kurumlarında örgütsel performansı artırmanın yollarını ortaya koymaktır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmıştır. Anket formları İstanbul ili Esenler ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında çalışan öğretmen ve yöneticilere uygulanmış ve 763 anket formu geçerli sayılmıştır. Veriler istatistiksel paket programında değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans, aritmetik ortalama, yüzde, bağımsız grup t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Şu sonuçlara ulaşılmıştır: katılımcıların motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu bununla birlikte katılımcılar emeklerinin karşılığını alamadıklarını düşünmektedirler. Katılımcılar kendilerini meslekleri alanında geliştirmeye önem vermekle birlikte kurumun sağladığı gelişim imkânları yetersiz bulmaktadırlar. Öğretmen ve yöneticiler hak ettikleri statüye ulaşamayacaklarına, performanslarını artırarak kariyer gelişimi sağlayamayacaklarına, ödül ve meslekte ilerlemenin adaletli olmadığına; iltimas olduğuna inanmaktadırlar. Çalışanlar Milli Eğitim Bakanlığı'nın kariyer yönetimini uygulamalarını olumsuz olarak algılamışlar. Motivasyon unsuru olarak kariyer yönetimi resmi ilköğretim okullarında etkili kullanılamamaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı kariyer yönetimi uygulamaları ilköğretim okulunda çalışan öğretmen ve yöneticileri motive etmemektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is: to determine the degree of motivation, career management and career development of teachers and directors working as MEB?s employees and their point of view through individual career planning and development, this research reveals the relationship of these phenomenons to increase the performance of the teachers and the directors in MEB. Questionnaires, applied to the staff in Esenler Education Zone, are used as a means of research. 763 questionnaire forms are valid throughout the study. Frequency, arithmetic average percentage, free group T test and one painted variance analysis are the means of research to evaluate the data. At the end of the research: the motivation of the employees are high, on the other hand they think that they don?t get enough concerning their efforts and the facilities of MEB aren?t enough to supply chances of development for them. The teacher and the directors think that they won?t be able to reach the statue they deserve. They think there is no equality but too much favoritism in their foundation. Their perspective of career management in MEB is quite negative. The application of career management as a phenomenon of motivation isn?t effective at local primary education schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Motivasyon unsuru olarak kariyer yönetimi ve resmi ilköğretim okullarında bir uygulama | |
dc.title.alternative | Career management as a phenomenon of motivation and an application at local primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 329339 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235472 | |
dc.description.pages | 189 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |