Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zülfikar
dc.contributor.authorKaya, Tayfur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:15Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:15Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712637
dc.description.abstractEğitimin genel amacı; bedenen ve ruhen sağlıklı, topluma etkin şekilde uyum sağlayabilen insanlar yetiştirmektir. Öğrencilerimizi örgün eğitim kurumlarında hayatta karşılaşabilecekleri sorunları aşmaları için, çözüm becerileri ile donatırken, öğrenciler üzerinde çok önemli izler bırakan, onlara model olan rehber öğretmenlerin kitleleri kucaklayacak heyecanlarını, sürdürebilmek için her zaman ruhen ve bedenen sağlıklı olmaları gerekmektedir.Bireyin, kendini tanıması, farkındalık düzeyini artırması, kabiliyetlerini geliştirmesi ve kendini gerçekleştirmesinde yardımcı olan rehber öğretmenler, öğretmen ve öğrencilerle olan ilişkilerinde onları anlayabilmek adına empatik bir eğilim içine girerler. Bu da onların daha fazla yıpranmalarına neden olur.Tükenmişlik işi gereği insanlarla yüz yüze ilişki içinde olan meslek elemanlarında daha çok görülen bir durumdur. Rehber öğretmenler de bu grupta yer alan meslek elemanlarıdır.Sosyal servislerin başlıca problemleri olarak tükenmişlik tanımlanmıştır. Duygusal talepler, teröpatik ilişkiler, iş çevresinde gerçekleşmeyen beklentiler, kontrol edilemeyen çatışmalar, bürokratik istekler, ayarlanmamış dengeler, sosyal alanlarda çalışanlarda daha çok tükenmişliğe neden olmaktadırTükenmişlik belirtileri; duygusal tükenme, personel başarısında kaybolan pozitif tutumlar ve niyet belirtileridir. Tükenmişlik sağlık üzerinde tehdit oluşturmaktadır.
dc.description.abstractAbstarctThe main purpose of the education is to bring up people who are physically and spiritually in good health. While we are donating our children with the ability of solving the problems that they can face in real life, the guidance counsellors who embrace the masses as models should always be in good health both physically and spiritually.The guidance counsellors who help an individual to know himself, to help to distinguish himself from others and to develop his skills, have empathic tendencies in their relations with the teachers and students. And this causes more exhaustion.The exhaustion is widely seen in the professions whose occupations are mostly with people. Guidance Counsellors are also in those professions.Exhaustion is defined as the main problem of social services. Emotional demands, expectations which don?t come true in business life, conflicts which are uncontrollable, bureaucratic demands and irregular balances lead to the exhaustion in people who work in social fields.The indications of exhaustions are; emotional exhaustion, the positive attitudes and intentions which are lost in personal successes. Exhaustion forms a treat on health.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehber öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe research of exhaustion level of the guidance counselors according to the same various factors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid332579
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235478
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess