Ortaöğretim yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi (Bağcılar örneği)
dc.contributor.advisor | Özkan, Zülfikar | |
dc.contributor.author | Akdoğan, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:12Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:12Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712625 | |
dc.description.abstract | Okul yöneticisi için yönetim, bilgi ve becerilere sahip olmak yeterli değildir. Okul yöneticisi, asıl olarak sorun çözme, karar verme, programların geliştirilmesi ve planlanması, okulda genel ve özel olarak gerçekleştirilen öğretimle kazandırılan bilgi, değer ve davranışların ölçülmesi ve değerlendirilmesi gibi sorumluluklara sahip olmalıdır. Okul yöneticisi, öncelikle görev ve sorumluluk alanına giren mevcut prosedürleri ve işleyişleri en etkili bir biçimde, en iyi zamanlama ile yerine getirmelidir. Bu anlamda sahip olduğu yetkileri de iyi bir şekilde kullanmalıdır. Okul yöneticisi, gücünü sadece sorumlulukları ile ilgili mevcut prosedürlerden değil kişisel olarak sahip olacağı potansiyelden almalıdır. Okul yöneticisi kendisini değişen şartlara göre yenileyebilmeli ve geliştirebilmelidir. Okul yöneticisi, bilgi ve becerisini geliştirirken sahip olduğu yeni yetkileri de göz önünde bulundurmalıdır. | |
dc.description.abstract | It is not enough to have only knowledge and skills of management for a school manager. A school manager should essentially have responsibilities like solving problems, developing and planning educational programs, assessing and evaluating the level of knowledge, values and behaviours provided by general and specific education in the school. First of all, a school manager should carry out the tasks which are involved in his area of responsibility timely and productively. In this sense, he should be able to use his authority as effectively as possible. A school manager should not obtain his authority from his responsibilities or regarding procedures, but also from his personal potential. A school manager should be able to develop and adapt himself to the changing conditions. He should also consider the new areas of responsibility while developing his skills and knowledge. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi (Bağcılar örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of the managing skills of the secondary managers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 338018 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235498 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |