dc.contributor.advisor | Uslu, Kamil | |
dc.contributor.author | Özkan, Nazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:11Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712622 | |
dc.description.abstract | İnsan kaynaklarının ve gücünün, tüm yeraltı ve yerüstü kaynaklarından daha değerli olduğu düşüncesi ile davranan toplumlar, çocukların farklılıklarını gözeterek eğitimde yeni modeller geliştirmişler, uygulamışlar ve olumlu sonuçlarını da almaktadırlar.Zekâ ayrı, yetenek ayrıdır. Süper çocuk yaratmak için aşırı çaba gösterilmemelidir. Yaşıtlarından daha ileri gittiği bir potansiyeli varsa, o alanda desteklenmelidir. Çocuk üstün olan özellikleri nedeniyle yaşıtlarından soyutlanmamalıdır. Üstün zekâ ya da yetenek her şeyi garanti etmiyor. Bazıları keşfedilmeyip kaybolup gidebilmektedir. Çocukta 0 -6 yaş gelişimi hızlıysa, yani yaşına göre daha çabuk yürüyor, hızlı öğreniyor, erken konuşuyor, insanlarla ilişkiyi erken kurabiliyorsa, konu ve kavramları çok kısa sürede ve yaşının ilerisinde anlama becerisi gösteriyorsa ileri zekâdan bahsedebiliriz.Türkiye'de üstün yetenekli çocukların eğitimi 1964 yılından itibaren gündeme gelmiştir. Ancak yapılan çalışmaların süreklilik göstermediği, çeşitli pilot uygulamalarla geçiştirildiğini (özel sınıf, erken yaşlarda okula başlama, müfredatın zenginleştirilmesi, sınıf atlama) o günün eğitimcileri sık sık belirtmişlerdir. Üstün beyin gücünü geliştirme, yararlanma amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne bağlı olarak çeşitli illerimizde bilim ve sanat merkezleri projesi pilot uygulamalarla üstün veya özel yetenekli çocukların; yeteneklerinin farkında olmalarını sağlayarak mevcut yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirmeleri, kendileriyle ilgili olumlu benlik saygısı geliştirmeleri, yaratıcılıklarını en üst düzeyde kullanma becerisi edinmelerini sağlamak amacıyla çalışmalarına başlamıştır.Öğrenci velilerine yönelik yapılan anket çalışması; okul öncesi eğitimin öneminin bilincinde olan aileler; çocuk gelişim uzmanlarından destek alıyorlardı. Çocuklarının zihinsel, duyuşsal ve fiziki vb. gelişimleri konusunda bilgileniyorlardı. İnsanlar arayış içinde idiler. 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında KHK ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nde, üstün yetenekli öğrencilerin eğitim ve öğretimleri fırsat eşitliği temelinde bir hak olarak tanınıyordu. Göreceli de olsa sistemin işleyişi için gerekli olan altyapısı vardır. Sivil toplum kuruluşlarının ve ilgili çevrelerin, üstün zekâlı ve yetenekli çocukların eğitimi ile ilgili olarak daha elverişli bir ortamın oluşturulması için yönetmeliğin gerçekleşmesi yönünde talepleri olmuştur. Merkez dışında, çevresel dinamik güçlerin oluşması ve hareketlenmesi, üstünlerin eğitiminin ve model tartışmalarının kamuoyunda ilgi çekerek tartışılmasına neden oluyordu. Beyazıt Ford-Otosan İlköğretim Okulu'nda üstün zekâlı ve yetenekli öğrencileri normal yaşıtlarından tamamen soyutlamadan farklılaştırılmış ve karma eğitimi amaçlayan, ?Üstün Zekâlı Çocukları Eğitim Projesi? denemesi ise, literatüre girmiş ve dünyada benzerleri olsa da, ülkemiz için bir model olmasından kaynaklanan sorunları barındırıyordu.Anahtar Kelimeler: Zekâ, üstün yetenek, üstün zekâ, okul öncesi eğitim, özel eğitim, yönetmelik, mevzuat, rehberlik ve danışma hizmetleri | |
dc.description.abstract | The main idea of this thesis which is prepared for defining the fact that effects the future of education, economy and social structure is policy of Europe on education and the programs which are mad efor educational and occupational policies and the things that we should do in our country. The aim, Initialy, Europe and U.S.AThe commanities who behane as thinking that the power of human resoures are more valuable then the resource over and under the world, have taken into consideration of the differences among the children have developed new models in education, applied and found the positine results .The solutions that can not be applied causes time losings. Almost of these problems become from pay for education is very low according to modern countries.Examples of this situation is absance of teacher?s quantity, physical conditions, teacher?s lesson loads are very high, teacher?s lessons are out of their expertations absence of orientations educations.M.E.B has already started to work on genius and special children, making them to be aware of their abilities and developing them.Key Words : Intellience, Superior Intelligence, Good Talent, Pre-School Education, Special Education, Regulation, Leading and Consulting Services, Education System, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üstün zekâlı-üstün yetenekli çocukların eğitiminde okulun, öğretmenin ve ailenin yeri | |
dc.title.alternative | The role of school, teacher and family on superior intelligence childrens education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 337135 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235493 | |
dc.description.pages | 301 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |