İlköğretim okulu yöneticilerinin sınıf öğretmenlerini motive etmede kullandıkları yöntemlere ilişkin yönetici ve öğretmen algıları
dc.contributor.advisor | Özkan, Zülfikar | |
dc.contributor.author | Güven, Rizvan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:11Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712620 | |
dc.description.abstract | İlköğretim okulları eğitim sisteminin temelini oluşturmaktadır. Bu kurumlarda görev yapan yöneticilerin bu temelin en iyi temsilcileri olabilmeleri için mesleklerini sevmeleri, benimsemeleri, yaşamlarının bir parçası olarak görmeleri ve çalışanlarını işlerine motive etmelerinin önemi büyüktür. Araştırma konusunun temelini teşkil eden sınıf öğretmenlerinin motivasyonu ve yöneticilerin motivasyonun önemini bilmeleri bu konunun araştırılması ve ortaya konulması gereklidir. İlköğretim okulu yöneticilerinin sınıf öğretmenlerini işe motive etme (Maddi, Psiko- Sosyal, Örgütsel ve Yönetsel boyutlarda) konusunda yapılan bu araştırma tüm okul yöneticilerine sınıf öğretmenlerini tanımaları, onları iş/ işlerine motive etmede hangi yöntemleri kullanabilecekleri hakkında fikir vermesi açısından önemlidir.Sonuç olarak yöneticilerin, öğretmenlerin maddi, psiko- sosyal, örgütsel ve yönetsel ihtiyaçlarını karşılama oranına göre motivasyonlarının yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenler arası iyi ilişkileri geliştirmek için çeşitli sosyal etkinlikler düzenleme açısından bulunan sonuçta yöneticiler ve öğretmenlerin tutumu aynıdır. Çoğu zaman çeşitli sosyal etkinlikler düzenlenirse motivasyonun daha fazla olduğu gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Primary schools are the basic elements of the education system. In order to be the best represented of this element, it's very important that the administrators in these institutes should love and embrace their job; take it as a part of their life and must motivate their co-workers. Motivation of the classroom teachers who serve as the basis of this research subject and administrators' awareness about the importance of the motivation worth to research on and analyze. This research about the administrators' motivation of classroom teachers (in pecuniary, psycho-social, organizational and administrative aspects)is important since it gives the administrators some ideas knowing classroom teachers better, which motivation methods could be used to motivate on their works.As a conclusion, It has observed that when the classroom teachers' needs of pecuniary, psycho-social, organizational and administrative aspects are answered the motivation increases. Also, organizing some social activities to improve good relationships between teachers have the same effect. Most of the time, it has been observed that organizing social activities improves the motivation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yöneticilerinin sınıf öğretmenlerini motive etmede kullandıkları yöntemlere ilişkin yönetici ve öğretmen algıları | |
dc.title.alternative | The perceptions of admsinistrators and the teachers about the methods that the primary school administrators use to motivate the teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 338425 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235499 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |