Anadolu liseleri öğretmenlerinin mesleki etkinliklerindeki motivasyonlarını sağlayan etmenler (Beşiktaş örneği)
dc.contributor.advisor | Peker, Huriye Sevinç | |
dc.contributor.author | Soysever, Hatice Nevra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:10Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712617 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında amaç; Anadolu liseleri öğretmenlerini motive eden faktörleri tespit etmek ve bunları içsel ve dışsal faktörler bağlamında sınıflandırmaktır. Bu içsel ve dışsal faktörlerden hangisinin ön plana çıktığı ve öğretmen motivasyonunu arttırdığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini 2007- 2008 Eğitim ve Öğretim yılında İstanbul İli Beşiktaş İlçesindeki 5 Anadolu Lisesi ve bu okullarda görev yapan 208 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Motivasyon ve ilgili temel kavramlar konusunda, ikinci bölümde Motivasyon teorileri hakkında bilgi verilmekte. Üçüncü bölümde uygulanan ölçekten elde edilen bulgular yorumlanmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmanın amacına uygun ölçek kullanılmıştır. Ölçek uygulamasında isteklilik gözetilmiştir. Uygulanan ölçek formu ?Minessota İş Tatmini? ölçeğidir. Bu ölçek, öğretmenlerin iş tatmin düzeylerini ölçmek için kullanılmakta ve yirmi sorudan oluşmaktadır. İş tatmin düzeylerini saptamaya yönelik ?Bu yönde işimden ne derece memnunum?? sorusu yer almaktadır ve verilen cevaplar beşli Likert ölçeğinden oluşmaktadır.Yapılan analiz sonuçlarına göre; ?Cinsiyet? değişkenine göre, ?Yaş? değişkenine göre ve ?Mesleki Kıdem? değişkenine göre Anadolu Liseleri öğretmenlerin içsel iş tatmin düzeylerini algılamaları arasında anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Anadolu Liseleri öğretmenlerinin dışsal iş tatmin düzeylerini algılamaları arasında anlamlı bir fark olduğu ise sadece ?Mesleki Kıdem? değişkenine göre tespit edilmiştir. Diğer değişkenlere göre öğretmenlerin iş tatmin düzeylerini algılamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the factors motivating teachers at Anatolian High Schools, and classify them within the context of internal and external factors. In this study, we have attempted to set forth whether the internal or the external factors are more dominant and increase motivations of teachers.The scope of this study consists of the 5 Anatolian High Schools and 208 teachers functioning in them in Beşiktaş, İstanbul during the academic year of 2007- 2008. This study is composed of three parts: Motivation and related basic concepts are explained in the first part; whereas motivation theories are described in the second part, and the third part contains interpratations of the findings obtained from the applied scale. Purpose-built scale was used as the data collection tool in the study. In scale application, volunteerism has been considered. The scale form used in this study is the ?Minnesota Job Satisfaction? scale. The said scale is used for measuring job satisfaction levels of the teachers and includes twenty questions. For determination of the job satisfaction, the question ?In this respect, how satisfied I am with my job?? is asked, and the replies consist of 5 point Likert scale.According to the results of the analysis conducted, there is a significant difference in perception of internal job satisfaction levels by the teachers at Anatolian High Schools based on the ?Sex? variable, ?Age? variable and ?Professional Seniority? variable. On the other hand, significant difference in perception of external job satisfaction levels by the teachers at Anatolian High Schools has been determined in only ?Professional Seniority? variable. There is no significant difference among perceptions of the job satisfaction levels by the teachers based on the other variables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu liseleri öğretmenlerinin mesleki etkinliklerindeki motivasyonlarını sağlayan etmenler (Beşiktaş örneği) | |
dc.title.alternative | The factors ensuring motivations of teachers at Anatolian high schools in their proffesional efficiencies (Beşiktaş example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational choice | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Professional course | |
dc.identifier.yokid | 339689 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235465 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |