Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zülfikar
dc.contributor.authorAydin, Eren
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:09Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:09Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712612
dc.description.abstractBu araştırmada, Rehberlik ve Araştırma Merkezi Yönetici ve öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İstanbul ili Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde 2008?2009 yılı eğitim öğretim yılında faaliyette olan 26 Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nde yönetici ve öğretmen olarak görev yapan 208 yönetici ve öğretmen araştırmaya katılmıştır. Rehberlik ve Araştırma Merkezi Yönetici ve öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi için araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak geliştirilen kişisel bilgi formu ile Prof. Dr. Gönül KIRCAALİ İFTAR tarafından geliştirilen ?Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği? kullanılmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Rehberlik ve Araştırma Merkezi yönetici ve öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarını tespit etmek amacıyla oluşturulan değişkenler bağımsız grup t testi ve Anova testi ile işleme koyulmuştur. Araştırma soncunda şu bulgular elde edilmiştir.Yönetici ve öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin ortalamalar seviyesinde olduğu görülmüştür. Cinsiyete göre bay ve bayanların aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde çalışma konumlarına göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Branşlarına göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri Aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Eğitim durumlarına göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Kıdemlerine göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Yaşlarına göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Özel eğitim dersi alma durumuna göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Özel eğitim öğrencisi ile çalışma durumuna göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Ailede özel eğitim gerektiren çocuk olması durumuna göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Özel eğitimle ilgili hizmet içi eğitim alma durumuna göre kaynaştırma eğitimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is intented to evaluate attitude training for the fuse of Guidance and Research Center?s directors and teachers. Participants are 208 directors and teachers who work in 26 different guidance and research center in 2008 ? 2009 education period in Istanbul only. Personel information form which is developed by researcher by scaning all releated literature and ?Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği? which is developed by Prof.Dr.Gönül Kırcaali İftar are used to evaluate attitude training for the fuse of Guidance and Research Center?s directors and teachers datas are analysed by SPSS. Attitude training for the fuse of Guidance and Research Center?s directors and teachers is analysed by one way anova test and one sample ?T? test to determine the differance between multiple variables. Results are as follows: It is observed thatthe visions of directors and teachers about fuse are close to avarage.Statistically the differance of arithmetical means by gender is not meaningfull. Statistically the differance of arithmetical means due to status title in the Guidance and Research Center is not meaningful. Statistically the difference of arithmetical means due to education difference between workers is not meaningful. Statistically the difference of arithmetical means due to seniority between workers is not meaningful.Statistically the difference of arithmetical means for the fuse training due to ages between workers is not meaningful.statiscally the difference of arithmetical means for the fuse training due to getting private lessons is not meaningful .Statistically the difference of arithmetical means for the fuse training between workers who work together with private lesson student, is not meaningful.Statistically the difference of arithmetical means for the fuse training between the workers whom are having a child needs private lessons, is not meaningful.statistically the difference of arithmetical means for the fuse training between workers who need to have inside education for private education, is not meaningful.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.titleRehberlik ve araştırma merkezi yönetici ve öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi: İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeIt is intented to evaluate attitude training for the fuse of guidance and research center?s directors and teachers: For example; in Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmPsychological consulting
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmCentres of Educational Guidance and Research
dc.subject.ytmGuidance services
dc.identifier.yokid340922
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308716
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess