Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorTufan Tuğcu, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:08Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:08Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712611
dc.description.abstractÖğretmenlerin, öğrencilerini güdüleyebilmek için onların gereksinmelerini karşılamaları, sözlü ve sözsüz mesajlarla öğrencilere olumlu bir eğitim ortamı sağlamaları gerekir. Bu araştırma ile, endüstri meslek ve teknik liselerde okuyan öğrencilerin teknik öğretmenlerinin davranışlarının öğrenci motivasyonlarını etkilemesine ilişkin görüşlerinin neler olduğunun saptanması amaçlanmıştır. Anket modeliyle yapılan bu araştırmada 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı Kış döneminde İstanbul İli Anadolu yakasındaki 7 endüstri meslek lisesi ve teknik lisesinde okuyan 600 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucuna göre Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisindeki güvenlik ihtiyacı, saygı ihtiyacı ve sosyal ihtiyaç ve öğretmenin beden dili davranışları ile öğrenci motivasyonu arasında olumlu bir ilişki olduğu bulunmuştur. Ayrıca kız öğrencilerin dışsal motivasyonlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve sınıf düzeyi yükseldikçe içsel motivasyonun azaldığı, teknik lise ve meslek lisesinde okuyan öğrencilerin motivasyon düzeylerinin, öğretmen davranışlarından eşit düzeyde etkilendikleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenci Motivasyonu, Beden Dili, İçsel Motivasyon, Dışsal Motivasyon, Güvenlik İhtiyacı, Saygı İhtiyacı, Sosyal İhtiyaç
dc.description.abstractIn order to motivate the students the teachers should meet their needs, provide a suitable education atmosphere with verbal and non-verbal messages. By this research it is aimed to assign the opinions of students in industrial profession and technical high schools related with the impact of technical teachers behaviours on their motivation. In this research which was made as a survey model has been effected on 600 students in 7 industrial profession and technical high schools in Anatolian side of İstanbul in winter semester of 2008-2009 education year.According to the result of this research is found a positive connection between the necessity for security, respect, sociality ,the body language of teacher and the motivation of the student .Besides it was proved that the motivation related with the appereance of the female students is higher than male students, the internal motivation decreases when the level of the class increases and the students both in technical and industrial profession high schools are effected by the teachers in same grade.Key Words: Student Motivation, Body Language, İnternal Motivation, External Motivation, Necessity for Security Necessary, Respect and Socialityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMesleki ve teknik okullarda teknik öğretmenlerin öğrenci motivasyonu üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeTechnical teachers impact on the motivation of the students in the technical and industrial profession high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmProfessional course
dc.subject.ytmTechnical education
dc.subject.ytmTechnical instructors
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmTechnical high schools
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.identifier.yokid340890
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308701
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess