Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimen, Kubilay
dc.contributor.authorBuyruk, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:06Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:06Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712601
dc.description.abstractBu tez çalışması; Meslek Lisesi öğrencilerin gelecek beklentilerini belirleyen faktörle-rin neler olduğunu incelemek ve bu öğrencilerin ailelerinin sosyo ekonomik durumlarının öğ-rencilerin gelecek beklentilerini hangi düzeyde etkilediğini belirlemek amacıyla hazırlanmış-tır. Buna göre, öğrencinin gelecek beklentisi hangi etkenlerden dolayı oluşmakta ve değiş-mektedir? Sorusunun cevabı aranmıştır. Söz konusu etkenler cinsiyet, yaş, sınıf, eğitimi alı-nan okul ve eğitimi alınan alan olarak sıralanabilir. Aileler çocukların yetiştirirken içinde bu-lundukları sosyal ve ekonomik etkenlerin ve farkında olarak çocuklarını yetiştirmeli ve ona göre okul tercihinde bulunmalıdır. Çocuk ise geleceğini belirlerken ve geleceğinden bir şeyle-ri beklerken içinde bulunduğu sosyo ekonomik durumunu, ilgi ve istidatlarını da bilmeli veya bunları öğrenmek için yardım almalıdır. İleriki yaşamında kendini daha mutlu ve daha sağlıklı yaşam sürdürebilmek geleceğin şimdiden planlanmasıyla olabilecektir. Bu çalışmada, öğren-cinin geleceğini planlayıp planlamadığı, planlamışsa içinde bulunduğu sosyo ekonomik du-rumun incelenmesi için Bayrampaşa İnönü Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lise-si öğrencilerinin görüşleri ölçülmüş ve Meslek Lisesi Öğrencilerinin Gelecek Beklentilerine Ailenin Sosyo Ekonomik seviyesinin etkisi ortaya çıkarılacak ve sonuçlar değerlendirilecek-tir.
dc.description.abstractThis thesis is prepared so as to analyse the factors that determine the future expectations of the students and to find out to what extent does the socio-economic condition of the family effect their expectations. A response for the question ?Through what the future expectation of the students is set and shaped? is searched along the thesis. Factors in question can be listed as, gender, age, class, school, attendeded and the field, studied. While growing up their children, families should be aware of their socioeconomic condition and they should choose the school accordingly. The child should know or get help to know his socio economic situation, his interest and capability while determining his future or expecting something from his future. It can be possible to lead a happy and healty life, only if the future is planned beforehand. In this study it will be examined whether the students have planned their future or not; and their socioeconomic situation will be examined from the point of the students? view in Bayrampaşa İnönü Industrial School if they have planned their future. And the effect of families? socioeconomic condition on the students? future expectation in vocational High Schools will be revealed, and the results will be reviewed.Key words: Family, Socioeconomic Condition of the Family, Future Expectations of the Students in Vocational High Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAilenin sosyo ekonomik yapısının meslek lisesi öğencilerinin gelecek beklentisine etkileri: İstanbul ili Bayrampaşa ilçesi İnönü Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi örneği
dc.title.alternativeEffects of families? socio economic condition on the future expectations of the students in vocational high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFamily structure
dc.subject.ytmFuture expectations
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmTechnical high schools
dc.subject.ytmIndustrial vocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmSocio-economic structure
dc.identifier.yokid341165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308715
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess