Show simple item record

dc.contributor.advisorDelican, Mustafa
dc.contributor.authorÜzüm, Sefa
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:06Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:06Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712599
dc.description.abstractTezde, resmi ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre, resmi ilköğretim okullarında örgütsel öğrenme aracı olarak bilgi yönetiminin uygulanabilirliği incelenmiştir.Çalışma İstanbul ili Şişli ilçesi örneğinde yapılmıştır. Çalışma için tanıtıcı ve alan araştırmaları yapılmıştır. Bu araştırmalar için tarihsel araştırma yöntemi, istatistik yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, deneklerin resmi ilköğretim okullarında bilgi yönetiminin boyutlarından bilginin edinimi boyutunun varlığına kısmen katıldıkları, bunak karşılık bilginin yayılması, yorumlanması ve anlamlandırılması ile saklanması ve değerlendirilmesi boyutlarının yeterli düzeyde olduklarına katıldıkları belirlenmiştir. Elde edilen bu verilerden resmi ilköğretim okullarında mevcut olan bilgi yönetimi uygulamalarıyla örgütsel öğrenmenin gerçekleştirebileceği kanaatine ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn thesis, according to the opinions of administrators and teachers who work in primary schools, the applicability of the organizational knowledge management which as a learning tool in the offical primary school is investigated.This work has been done in the case of Sisli district in Istanbul. Area research has been done for this work. In this research, the historical research methods, statistics methods and survey techniques are used.In the result of this research, it has been determined that, in order to carry out organizational learning in the official primary schools, subjects agree partially to the existence of dimention of knowledge management and knowledge, on the other hand subjects agree that the spread, interpretation, explanation, the storage and evaluation of knowledge is sufficent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ilköğretim okullarında örgütsel öğrenme aracı olarak bilgi yönetimi
dc.title.alternativeKnowledge management as a organizational learning tool in the official primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmİstanbul-Şişli
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid342384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271255
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess