Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Münevver
dc.contributor.authorIşik, Metin
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:05Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:05Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712595
dc.description.abstractBu tez çalışmasında; okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ile okullardaki örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişki ele alınmaktadır. Buna göre, okullarda kurum yöneticilerinin sahip olduğu liderlik zelliklerinin örgütsel yapıyı belirleyen önemli faktörlerden biri olduğu görülmektedir. Okul müdürlerinin etik liderlik özelliklerine sahip olma ve uygulama seviyesinin okullarda örgütsel bağlılık düzeyine etkisi açıklamaya çalışılmaktadır. Bu amaçla İstanbul ili Beylikdüzü ilçesindeki ilköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenlere Etik Liderlik ve Örgütsel Bağlılık anketi uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen bilgiler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan okul yöneticilerinin genellikle tutarlı olarak etik liderlik davranışları sergiledikleri, araştırmaya katılan öğretmenlerin orta düzeyde örgütlerine bağlı oldukları, okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına çeşitli düzeylerde etki yaptığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etik, Etik Liderlik, Örgütsel Bağlılık
dc.description.abstractEthic leadership features of school administrators and organizational adherence level are examined in this thesis. It is seen that leadership feature which institution administrators have is one of the most important factors that determines organizational structure. The affect of school manager's ethic leadership features and practicing level on organizational adherence level is tried to explain. Because of this aim, a research about ethic leadership and organizational adherence was carried out on teachers and administrators of primary schools in Beylikdüzü, İstanbul. The information was analysed on the computer programme SPSS 15.0. At the end of the research, it is reached that school administrators who participated in research generally showed coherent ethic leadership behaviours, teachers who participated depend on their organizations in avarege level, ethic leadership behaviours of school administrators have affect on organizational adherence of teachers in various levels.Key Words: Ethic, Ethic Leadership, Organizational Trust Levelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe effect of school managers' ethical leadership levels on the organisational trust level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.identifier.yokid343316
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308695
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess