İlköğretim müdürlerinin kendilerini açma becerileri üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Özkan, Zülfikar | |
dc.contributor.author | Alpay, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:04Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712592 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; ilköğretim müdürlerinin kendini açma becerileri ile ilgili bir inceleme yer almaktadır. İletişimin en önemli unsurlarından biri olan kendini açma, eğitimde çok önemli yer tutan yönetim kadrosunun en önemli elemanlarından okul müdürleri üzerinden ele alınmıştır. Ayrıca en temel gereksinimimiz olan iletişim, detaylı bir şekilde ele alınarak, eğitim alanındaki müdür-öğretmen iletişimiyle ilişkilendirilmiştir.Etkili bir okul eğitimi için öncelikle okul müdürlerinin etkili iletişim becerisine sahip olmaları gerekmektedir. Bunu öğretmen, öğrenciler ve okul personeli izleyecektir. Bu çalışmada esas alınan konu, ilköğretim müdürlerinin etkili iletişim sağlamada önemli bir husus olan kendini açma becerileridir. Bu çalışmada kendini açmanın yöntemleri, yararları ve zararlarından da bahsedilmiştir. Müdürler ve öğretmenler arasındaki ilişki her iki tarafın da ihtiyacını karşılamaya yönelik olmalıdır. Aradaki sorunları ortadan kaldırmaya yönelik en sağlıklı yol, müdürlerin özellikle öğretmenlere kendilerini açmasıdır. Karşılıklı açılma güven ortamı sağlar ve doğal olarak eğitim en üst kaliteye ulaşır.Bu çalışmada İlköğretim müdürlerinin öğretmenlere kendilerini ne kadar açabildikleri, kendini açma davranışlarını ne düzeyde gerçekleştirebildikleri test edilmektedir. Bunun için kaynak taraması, anket ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular SPSS yöntemiyle incelenmiştir. Öğretmenlere yönelik yapılan anket sonucunda okul müdürlerinin öğretmenlere kendilerini yeterince açamadıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İletişim, Kendini Açma, Yönetici-Yönetilen, Müdür-Öğretmen, Eğitim. | |
dc.description.abstract | In this thesis, there is an examination related with self-disclosure skills of elementary school directors. Self-disclosure, that is the one of the most important component of communication, came up with the elementary school directors which are the most important elements of the management staff that loomed large in education. Also, communication, which is the most basic requirement, has been associated with the communication of director-teacher communication in education, coming up in detail.For an effective school education, first of all, having an effective communication skill is necessary for the school directors. Teacher, student and school staff will be following this. The basic subject of this thesis is the school director?s self disclosure skill, which is the most important point to get accross effectively. Besides, the methods, benefits and deficits of self-disclosure are mentioned in this thesis. The relation between directors and teachers must be orientated to fill a need on both sides. The most healthful way that orientated to eliminate middle problems, is the self-disclosure of the school directors, especially to the teachers. Mutual disclosure makes a confidence atmosfhere and naturally education comes to a climax.In this thesis, elemantary school directors are tested about how can disclose themselves to the teachers and how can perform the self disclosue attitudes. For this, source searching, questionnaire and interview methods are used. Achieved verities are examined by using SPSS method. According to the results of the questionnaire directed towards teachers, school directors can?t disclose themselves enough.Key Words: Communication, Self-Disclosure, Administrator-Administrated, Director-Teacher, Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim müdürlerinin kendilerini açma becerileri üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | An examination about self-disclosure skills of elementary school directors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Self disclosure | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Education communication | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Manegerial behavior | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.identifier.yokid | 345811 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303854 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |