İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin etkili okul müdürü algıları: Eyüp ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Özkan, Zülfikar | |
dc.contributor.author | Çifci, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:04Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:04Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712588 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ilköğretim okulunda çalışan öğretmenlerin etkili okul müdürü algılarını belirlemek, etkili okul müdürünün göstermesi gereken liderlik davranışlarını saptamak ve önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinin sosyo-demografik özellikleri ile etkili okul müdürü algıları arasındaki farklılıklar belirlenmiştir.Bu amaç doğrultusunda alan çalışması yapılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2008?2009 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul İli Eyüp İlçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan 1070 öğretmenden rastgele seçilen 318 öğretmene ölçek uygulanmıştır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Bu araştırmada tek ve iki örnek hipotezinin test edilmesi durumunda t-testi, k bağımsız ya da k bağımlı gruptan elde edilen verilerin grup ortalamalarının ya da işlem ortalamalarının farklılığını test etmek için varyans analizi (ANOVA) yöntemlerinden yararlanılmıştır.Verilerin değerlendirilmesi sonucunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin yaş ve hizmet süresi ile etkili okul müdür algılamaları arasında kısmen farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Ayrıca etkili okul müdürünün etkileşimci ve dönüşümcü liderlik davranışı göstermesi gerektiği, özellikle çağın gerekleri dışında kalan otoriter liderlik modelinin öğretmenler tarafından tamamen reddi Türk Milli Eğitimi içinde bir kazanç olarak değerlendirilmelidir. | |
dc.description.abstract | This study is made in order to identify the effective school principle perceptions of the teachers? working in primary schools, to determine the leadership behaviors which should be demonstrated by an effective school principle and to make suggestions about these subjects. Moreover, in this research, besides primary school teachers? sosyo- demographic qualities, the differences between their effective school principle perceptions have been identified. For this purpose, fieldwork has been done. In this research phase, survey has been applied to 318 techers who are chosen randomly from 1070 teachers working in the schools of Eyup distriction of Istanbul in 2008- 2009 Education and Instruction year. In order to analyze the data obtained from the questionnaire which is applied to the subjects, SPSS statistical analysis program has been used. In this study, in the case of one and two sample hypothesis, t- test; to test the differences of group average or the average of the process of the data obtained from k independent or k dependent, variance analysis (ANOVA) methods have been used. As a result of the evaluation of data, it has been observed that there are partially differences between the age, the service period of the primary school teachers and their perception of the effective school principle. Moreover, the necessity of the effective school principle?s interactive and transformational leadership behaviour, especially the absolute denial of the authoritarian leadership model, that is outside the age requirements, by teachers should be perceived as again. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin etkili okul müdürü algıları: Eyüp ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | The primary school teachers? perceptions of the effective school principle: Eyüp district example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Effectiveness | |
dc.subject.ytm | School effectiveness | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 345107 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 308700 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |