Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zülfikar
dc.contributor.authorÇifci, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:04Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:04Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712588
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim okulunda çalışan öğretmenlerin etkili okul müdürü algılarını belirlemek, etkili okul müdürünün göstermesi gereken liderlik davranışlarını saptamak ve önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca araştırmada ilköğretim okulu öğretmenlerinin sosyo-demografik özellikleri ile etkili okul müdürü algıları arasındaki farklılıklar belirlenmiştir.Bu amaç doğrultusunda alan çalışması yapılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, 2008?2009 Eğitim ? Öğretim yılında, İstanbul İli Eyüp İlçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan 1070 öğretmenden rastgele seçilen 318 öğretmene ölçek uygulanmıştır.Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Bu araştırmada tek ve iki örnek hipotezinin test edilmesi durumunda t-testi, k bağımsız ya da k bağımlı gruptan elde edilen verilerin grup ortalamalarının ya da işlem ortalamalarının farklılığını test etmek için varyans analizi (ANOVA) yöntemlerinden yararlanılmıştır.Verilerin değerlendirilmesi sonucunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin yaş ve hizmet süresi ile etkili okul müdür algılamaları arasında kısmen farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Ayrıca etkili okul müdürünün etkileşimci ve dönüşümcü liderlik davranışı göstermesi gerektiği, özellikle çağın gerekleri dışında kalan otoriter liderlik modelinin öğretmenler tarafından tamamen reddi Türk Milli Eğitimi içinde bir kazanç olarak değerlendirilmelidir.
dc.description.abstractThis study is made in order to identify the effective school principle perceptions of the teachers? working in primary schools, to determine the leadership behaviors which should be demonstrated by an effective school principle and to make suggestions about these subjects. Moreover, in this research, besides primary school teachers? sosyo- demographic qualities, the differences between their effective school principle perceptions have been identified. For this purpose, fieldwork has been done. In this research phase, survey has been applied to 318 techers who are chosen randomly from 1070 teachers working in the schools of Eyup distriction of Istanbul in 2008- 2009 Education and Instruction year. In order to analyze the data obtained from the questionnaire which is applied to the subjects, SPSS statistical analysis program has been used. In this study, in the case of one and two sample hypothesis, t- test; to test the differences of group average or the average of the process of the data obtained from k independent or k dependent, variance analysis (ANOVA) methods have been used. As a result of the evaluation of data, it has been observed that there are partially differences between the age, the service period of the primary school teachers and their perception of the effective school principle. Moreover, the necessity of the effective school principle?s interactive and transformational leadership behaviour, especially the absolute denial of the authoritarian leadership model, that is outside the age requirements, by teachers should be perceived as again.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarındaki öğretmenlerin etkili okul müdürü algıları: Eyüp ilçesi örneği
dc.title.alternativeThe primary school teachers? perceptions of the effective school principle: Eyüp district example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.identifier.yokid345107
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308700
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess