Show simple item record

dc.contributor.advisorBirkök, Mehmet Cüneyt
dc.contributor.authorVuranok, Turan Tolga
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:03Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:03Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712585
dc.description.abstractGünümüzde yaşanmakta olan toplumsal dönüşüm süreci ve eş zamanlı gerçekleşen bilim ve teknolojideki gelişmeler her alanda bilginin önemini arttırmıştır. Teknik öğretmenler mezuniyetleri sonrasında unutma sebebiyle bilgi kaybı yaşamakta, zamanla bilgileri eskimekte ve aynı süreçte üretilmiş yeni bilgileri de öğrenmeye ihtiyaç duymaktadırlar. Bu araştırmada teknik öğretmenlerin bilgi ihtiyaçlarının karşılanmasında üniversitelerce yürütülecek uzaktan eğitimlerine dayalı bir programın bu ihtiyacı karşılamaya etkisinin ne düzeyde olacağı incelenmektedir.Çalışmada öncelikle konu saptama amacıyla tüm çalışanlara yönelik ön araştırma yapılmıştır. Sonrasında teknik öğretmenlere yönelik uzaktan eğitim ile teknik öğretmenlerin bilgi ihtiyacının karşılanmasına ilişkin anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Ön araştırma ile yaşamakta olduğumuz süreçte çalışanların sürekli olarak bilgi edinmeye ihtiyaç duydukları ve bu ihtiyacın üniversitelerce uzaktan eğitim yöntemlerinden faydalanılarak yürütülecek bir programla karşılanabileceği ortaya koyulmuştur. Yapılan literatür çalışmasıyla da toplumsal değişimlerin eğitim sistemlerine etkisi, bilgi çağının meydana getirdiği değişimler, yaşam boyu eğitim faaliyetleri ve internet tabanlı eğitimlerde yapılandırmacı yaklaşımların kullanılış biçimine ilişkin kavramsal çerçeve oluşturulmuştur.Araştırmanın sonuçlarına göre teknik öğretmenler, hem çeşitli eğitim programlarıyla alıp zamanla unuttukları bilgilerinin hatırlatılmasına ve hem de yeni bilgileri edinmeye ihtiyaç duymaktadırlar. Teknik öğretmenlerin bilgi ihtiyacının karşılanması, yüz yüze eğitimlerle desteklenmiş internet üzerinden gerçekleştirilecek eğitimler aracılığıyla sağlanmalıdır. Üniversiteler oluşturacakları eğitim programları ile teknik öğretmenlerin bilgi ihtiyacını karşılamalıdırlar. Bu amaçla hazırlanacak bir program teknik eğitim sistemimizdeki bir boşluğu doldurarak toplumun gelişmesine ve sanayinin ihtiyaç duyduğu donanımlı ara elemanların yetiştirilmesine önemli katkılar sunacaktır. Bu tür bir programın tüm resmi ve özel kurumların katkılarıyla acilen işlerliğe konulması gerekmektedir.
dc.description.abstractThe ongoing social transformation process and the developments in science and technology concurrently raised the importance of knowledge at any range. Technical educators happen to lose knowledge because of forgetting after their graduation, their knowledge grows obsolete and they need to learn the new acquirements which turn out at the same time. In this research, the effect of a distance education based program which is lead by universities in corresponding to the requirements of knowledge is examined.First of all, in this study, in order to confirm the subject, an employee oriented pre-research is done. After that, a technical educators based questionnaire is surveyed which is concerning the distance education to the technical educators and their need of knowledge. In this research, it is observed that in this period of time, the employees need to gain knowledge continuously and this requirment can be covered by such distance education lead by universities. Also, by the literature work, some conceptual outlines are developed such as the effect of the social transformations to the educational systems, the transformations formed by the information age, lifetime education activities and the usage techniques of the structured approaches in education which is based on internet.According to the results of the survey, technical teachers need to be informed and reminded of their earlier knowledge which they received through different educational programmes but forgot in the course of time. The information need of technical teachers must be provided via internet education supported with face to face trainings. Universities must meet the technical teachers? need of information by organizing educational programmes. A program prepared for this reason, will fulfill the emptiness in our system of technical education, thus presenting important contribution to social development and bringing up qualified staff which the industry is in need. This sort of program must be put in process without delay with the association of all official and private institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitim ile teknik öğretmenlerin bilgi ihtiyacının karşılanması
dc.title.alternativeSupporting the technical teachers' knowledge need by distence education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmInformation requirements
dc.subject.ytmTechnical instructors
dc.subject.ytmIn service training programs
dc.identifier.yokid345258
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271243
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess