dc.contributor.advisor | Kırık, Hikmet | |
dc.contributor.author | Kelce, Metin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:03Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712583 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı; İstanbul ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri arasındaki ilişki ve iletişim düzeyini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde, 2007-2008 eğitim öğretim yılında eğitim veren 18 ilköğretim okulunda görev yapan 56 yönetici ve 478 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Alfa Katsayısından (Coranbach Alfa), frekans ve yüzde tanımlayıcı, aritmetik ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, t-testi, varyans analizi ve korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; İlköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasındaki ilişki ve iletişim düzeyleri arasında istatistiksel açıdan p<0.01 düzeyinde pozitif doğrusal güçlü bir ilişki olduğu, ilişki düzeyi artıkça iletişimde buna paralel olarak güçlendiği sonucuna varılmıştır. Yönetici ve öğretmenler arasında ilişki ve iletişim düzeyinin orta düzeyde olduğu, yöneticilerin öğretmenlerle olan ilişkilerine bakış açısının öğretmenlere oranla daha olumlu olduğu ve öğretmenlere oranla daha güçlü iletişim kurdukları inancını taşıdıkları, erkekler ile bayanların ilişki düzeyleri arasında belirgin bir farkın olmadığı, erkeklerin kadınlara oranla daha iyi iletişim kurdukları, sınıf ve branş öğretmenlerinin ilişki ve iletişim düzeyleri arasında belirgin bir fark bulunmadığı, ön lisans mezunu öğretmenlerin, lisans ve yüksek lisans eğitimi alan öğretmenlerden daha iyi iletişim kurabildikleri, farklı kıdemlere sahip öğretmenlerinin ilişki ve iletişim düzeyleri arasında belirgin bir fark bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim, iletişim sorunları, ilişki düzeyi, iletişim düzeyi, ilköğretim öğretmenleri, ilköğretim yöneticileri | |
dc.description.abstract | The aim of this study is find out the relation and communication level between the administrators and teachers who work in Primary Education Schools in İstanbul. For this aim, the questionnaire is applied to the 478 teachers and 56 administrators of 18 Primary Education School in Gaziosmanpaşa, İstanbul during 2007-2008 educational year.In this study, the analysing of information with the help of data collection tools was done by using SPSS 15 packet programme. In this study, Alfa Coefficient (Coranbach Alfa), frequency and percentage definer, arithmetic average and standard deviation statistics, analysis of variance and correlation analysis were used. At the end of this study, the result that was found out that there is a positive linear strong relation statistically p<0.01 level between the relation and communication levels of the teachers and administrators who work in Primary Education Schools. The results that were found out that the relation and Communication level between the administrators and teachers is medium, the administrators? point of views to the relations with the teachers are more positive than the teachers and and also have the belief that communicating better than the teachers, there isn?t a distinctive difference between the females and males? relation level, males communicate better than females, there isn?t a distinctive difference between classroom and branch teachers, the teachers who are graduated from associate degree communicate better than the teachers who have bachelor's degree and grad school, there isn?t a distinctive difference among the relations and communication levels of the teachers who have different seniorities.Key Words: Communication, communication problems, relation level, communication level, the teachers in Primary Education Schools, the admistrators in Primary Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında yöneticiler ile öğretmenler arasındaki iletişim sorunları: İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Communication problems between the administrators and the teachers in primary education: The example of Gaziosmanpaşa district, Istanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Communication problems | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 344896 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 308699 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |