Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Nihat
dc.contributor.authorDurgut, Savaş
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:01Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:01Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712578
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı, işletmelerde verilen eğitimlerin sonunda yapılan değerlendirme sürecinde daha önce çeşitli işletmelerde yapılan değerlendirme yöntemlerinden farklı olarak 360 derece eğitim başarısı değerlendirme yönteminin uygulanabileceğini göstermektir.Araştırma kapsamında İstanbul çeşitli semtlerinde 1 özel bankanın 50 şubesinde görevli ve araştırmaya konu olan eğitimi alan çalışanlar, beraber çalıştığı iş arkadaşları, bağlı oldukları 1. ve 2. yönetciler ve sürekli iletişim halinde bulundukları müşterilere eğitimden hemen sonra ve eğitimden 1 ay sonra olmak üzere 2'şer defa aynı anket formu dağıtılmış, tamamı geri alınmıştır. Geri alınan 900 anket formu üzerinden analizler yapılmıştır. Çalışma sonucunda yapılan analizler ile birlikte 360 derece eğitim başarısı değerlendirme yönteminin sonucunun anlamlı ve olumlu yönde çıktığı görülmüştür. Bu da yapılan araştırma ile beraber alternatif olarak sunulan 360 derece eğitim başarısı değerlendirme yönteminin bir çok işletmede uygulanabileceğinin göstergesi olmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to prove that the 360º Training Performance Assesment Method can be used for assessing the success rate of training/educational programs conducted in organizations as a different alternative to the existing models.Survey/questionnaire forms have been distributed twice among the staff of 50 branches (all in Istanbul) of a private bank located located in Istanbul who have have participated in the training programs, their workmates, the 1st and 2nd Managers to whom they report and the customers with whom they have close business relationships; once right after the training sessions and one month after the sessions were ended. All of the questionnaires (totalling to 900) forms were collected back and analysed. Following the analysis, it has been observed that the 360º Training Performance Assesment Method is providing sensible (useful) and positive results. This is a proof of the fact that 360º Training Performance Assesment Method can be applied in many organizations as an alternate model for rating (measuring) the success of training/educational programs in organizations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde 360 derece eğitim başarısı değerlendirme yöntemi: Bir banka uygulaması
dc.title.alternativeThe 360 degree training performance assesment method in organizations: Application in a bank
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmValuation
dc.subject.ytmValuation models
dc.subject.ytm360 degree performance appraisal system
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmManagement
dc.identifier.yokid347121
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271258
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess