Öğrenci mevcudu 1000 ve üzeri olan resmi ilköğretim okullarında yaşanan yönetim sorunları: İstanbul Sarıyer örneği
dc.contributor.advisor | Çimen, Kubilay | |
dc.contributor.author | Esen, Emel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:52:00Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:52:00Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712573 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; İstanbul ili Sarıyer ilçesindeki, 1000 ve üzeri mevcutlu resmi ilköğretim okullarında, okul yöneticilerinin okul yönetiminde karşılaştıkları güçlükler ele alınmaktadır. Çalışmanın örneklemini; İstanbul ili Sarıyer ilçesinde 2008-2009 eğitim öğretim yılında 1000 ve üzeri mevcutlu resmi ilköğretim okullarında görev yapan 44 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırma dört bölümden oluşmakta olup birinci bölümde Türk Eğitim Sisteminin yapısı, resmi ilköğretim okulları, ikinci bölümde yönetim, eğitim ve okul yönetimi, eğitim yönetiminde verimlilik, üçüncü bölümde Sarıyer ilçesindeki resmi ilköğretim okulları hakkında bilgi verilmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırma bulguları yorumlanmıştır. Okul yöneticilerine uygulanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde okul yöneticilerinin okul yönetiminde karşılaştıkları güçlüklere ilişkin sorular, ikinci bölümde ise okul yöneticilerine ait kişisel bilgiler sorulmuştur.Araştırma bulgularına göre okul yöneticilerinin karşılaştıkları güçlükler Bürokratik, Yapısal, Kültürel ve İletişim kaynaklı güçlükler olarak tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Yönetim, İlköğretim, Okul Yönetimi, Okul Yöneticiliği. | |
dc.description.abstract | In this thesis the difficulties that the directors of schools has to deal with are taken charge of. This thesis is research in primary schools which exist of 1000 student in each school in Sarıyer İSTANBUL. The samples of this study is 44 directors that is working in Sarıyer district primary schools that exist of at least 1000 students. This research consist of 4 sections. İn the first section you will see Educatıon , the system of Turkısh Educatıon and the prımay schools in Sarıyer. İn the second sectıon Manegement, Educatıon and School Administratıon are researched. İnformatıon about the district Sarıyer are found in the third sectıon. The finding of the research are explained in the fourth section. The surveys that the school directors has applied consist of two sections. İn the first part there is questıons about the difficultıes they have to be faced, in the second part there are questıons asked for personal informatıon.Due to the research findings the difficultıes that the shool directors has to face with is Bureaucratical, Structural , Cultural and Commuucatıonal complicatıons.Key Words: Educatıon, Administration, Primary school, School Administratıon, School Director | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci mevcudu 1000 ve üzeri olan resmi ilköğretim okullarında yaşanan yönetim sorunları: İstanbul Sarıyer örneği | |
dc.title.alternative | The administrative problems in public primary schools with over 1000 students: The sample of Sarıyer Istanbul | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Sarıyer | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Management problems | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 346843 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303848 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |