Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimen, Kubilay
dc.contributor.authorTürk, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-09T09:52:00Z
dc.date.available2021-05-09T09:52:00Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712570
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, Seviye Belirleme Sınavı'na hazırlanan öğrencilerin yaşadığı psikososyal problemler araştırılmıştır. Öğrencilerin hangi alanlarda problem yaşadığı belirlenmiş, kişisel nitelikleri, yaş dönemleri, aile ve okul özellikleriyle aralarında bir ilişki olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde, ergenlik dönemi gelişim özelliklerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde, ilköğretim ve ortaöğretim ölçme değerlendirme mevzuatı, Ortaöğretime Geçiş Sistemi ve Seviye Belirleme Sınavı'nın içeriği açıklanmış ve yorumlanmıştır. Üçüncü bölümde, öğrencilerin yaşadığı ergenlik ve sınav kaygısı gibi psikolojik kaynaklı; okul, aile ve çevre gibi sosyal kaynaklı problemler incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise öğrencilere ve rehber öğretmenlere uygulanan anketler, analizleri, sonuç ve yorumları bulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Seviye Belirleme Sınavı, Ergenlik, Psikososyal Problem, Eğitim
dc.description.abstractIn this thesis study, a research on pyschologic- social problems of students who prepare fort he Level Designation Exam is done. In which fields students have problems are defined and it is tried to be defined if they have a relation to personal characteristics, age periods and characteristics of school.In this first part, maturing characterics of adolescense period are told. In the second part, principles of measuring and evalution at primary and secondary schools, system of transition to secondary school education and contents of Level Designation Exam are explained and commented on. In third part, psychological problems, such as problems of adolescense and anxiety of exams and social problems, such as school, family and vicinity are investigated. In the fourth part, surveys which are applied to students and advisors, analysis of those, results and comments are explained.Key Words: Level Designation Exam, Adolescence, Psychological- Social Problem, Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavı`na hazırlanma sürecindeki psikososyal problemleri
dc.title.alternativePsychological-sociial problems of the sixth and seventh grades students in the process of preparation for Level Designation Exam
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmLevel Determination Exam
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPsychosocial problems
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmExamination methods
dc.identifier.yokid346847
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271262
dc.description.pages207
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess