Show simple item record

dc.contributor.advisorMakal, Oğuz
dc.contributor.authorBakoğlu, Yildiz
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:59Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:59Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712565
dc.description.abstract1983 yılında ilk uzun metrajlı filmi olan ?Ve Recep Ve Zehra Ve Ayşe? yi yaptı. Türk sinemasında Ö. Lütfi Akad'la başlayan, Yılmaz Güney'le sürdürülen, Yusuf Kurçenli, Erden Kıral, Ömer Kavur, Ali Özgentürk, Şerif Gören'in devredilen, günümüzde Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, Yeşim Ustaoğlu'na bayrak teslim edilen `gerçekçi' sinemanın önemli temsilcilerindendir. ?Gramafon Avrat? ?Karartma Geceleri? ?Çözülmeler? gibi filmleriyle, 1980-2000 yıllarında Türk sinemasının uluslararası başarılarında söz sahibidir.Belgesel; Yusuf Kurçenli'nin kendi sesli anlatımıyla, görsel malzemeler, filmlerinden örnekler ve yapılan söyleşiler yoluyla sunuldu. TRT'de çalışmaya başlaması ve sinemanın ilk ürünleri denilebilecek 35 mm dramalar çekmesi ?Asıl okulum TRT oldu, çok şanslıydım, ilk sinema denemelerimi orada uygulama şansı buldum? dediği, on yıllık TRT dönemi ve kişiliğinin gelişimi ve kültürel beslenme süreci, Türkiye'nin sosyal ve ekonomik yapısıyla bağlantılı olarak aktarıldı.
dc.description.abstractHe made his first long feature film ?And Recep And Zehra And Ayşe? in 1983. He is one of the most important representatives of 'realist' cinema that started with Ömer Lütfi Akad, was continued by Yılmaz Güney, Yusuf Kurçenli, Şerif Gören, Erden Kıral, Ali Özgentürk and is being made today by Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz and Yeşim Ustaoğlu. He brought great international success to Turkish cinema between the years 1980-2000 with films like ?Gramophone Women?, ?Blakcout Nights?, ?The Disintegration?.The documentary contains Yusuf Kurçenli's own voice as narration, visual material, film samples and interviews. In the ten year long Turkish Radio and Television Corporation period which he described as ?My real school was the Turkish Radio and Television Corporation. I was very lucky. I found there my first possibilities to experiment with filming for cinema.?was where he developed his personality and culturally nourished himself which also reflected Turkey's social and economical status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyografitr_TR
dc.subjectBiographyen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleUstaya saygı Yusuf Kurçenli sineması belgesel filmi
dc.title.alternativeRespecting the master documentary film
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmKurçenli, Yusuf
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmBiography
dc.subject.ytmDirector
dc.subject.ytmDocumentaires
dc.identifier.yokid346189
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271251
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineSinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess