Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorAldan, Nuran
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:57Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:57Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712558
dc.description.abstractBu tez çalışmasında; ilköğretim okulları yöneticilerinin yönetim tarzlarına ilişkin tutumları ile sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılıkları arasındaki ilişki ele alınmaktadır.Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılık düzeylerinin, hangi yönetim biçiminde daha yüksek, hangisinde daha düşük olduğunu belirlemek ve sınıf öğretmenlerinin yaş, kıdem, eğitim düzeyi gibi demografik özelliklerinin alt grupları arasında, kuruma bağlılıkları açısından fark olup olmadığını ortaya çıkarmaktır.Araştırmanın birinci bölümünde öncelikle iletişim ve öğeleri tanımlanmıştır. Daha sonra örgüsel iletişim ve iletişimin örgüt ve yönetimdeki yeri irdelenmiştir. Birinci bölümün sonunda ise okul yöneticisinin görev, rol ve sorumlulukları, davranış biçimleri ve iletişimcilik yönü incelenmiştir. İkinci bölümde yönetim biçimleri ve kurumsal bağlılık kavramları irdelenmiş, kurumsal bağlılığın özellikleri, öğretmenlerde kurumsal bağlılığı oluşturan etmenler üzerinde durulmuş ve farklı yönetim anlayışları kuruma bağlılık üzerindeki etkileri açısından karşılaştırılmıştır. Üçüncü bölüm ise uygulama bölümüdür.Araştırma sonunda; okul yöneticilerinin yönetim tarzları ile sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılıkları arasında anlamlı ama çok güçlü bir ilişkinin olmadığı, demografik özelliklerden cinsiyet, yaş ve eğitim düzeyinin kuruma bağlılığı etkilemediği sonucuna varılmıştır. Ancak yönetim tarzları, kuruma bağlılığa etkileri açısından karşılaştırıldığında; demokratik ve danışmacı yönetim anlayışında kuruma bağlılık düzeyinin daha fazla olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Okul yöneticiliği, sınıf öğretmeni, kuruma bağlılık, iletişim.
dc.description.abstractThe subject of this study is the relationship between the attitude of primary school managers with respect to their management styles and the organizational commitments of primary school teachers.The purpose of this study is to determine in which management style the organizational commitment level of primary school teachers is higher and in which one it is lower and to reveal whether there is a difference concerning the organizational commitments of teachers between the subgroups of demographic characteristics like the age of the teachers, the length of their service and their level of education.In the first part of this study we primarily investigated communication and its factors. We examined afterwards the notions of organizational communication and the place of communication in organizations and management. The end of the first part dealt with the mission, the role and responsibilities, the ways of behavior and the communicative sense of the school managers. In the second part, we studied the notions of management styles and organizational commitment, emphasized on the properties of organizational commitment and the factors constituting the organizational commitment by teachers and compared the various management concepts in relation to their effects on organizational commitment. The third part is the application part.At the end of the study, we came to the conclusion that the relationship between the management styles of the school managers and the organizational commitment of teachers is meaningful but not strong and that the demographic characteristics, gender, age and level of education do not act on the organizational commitment. However with the comparison of management styles with respect to the effects on organizational commitment, we observed that the level of organizational commitment regarding the democratic and consultative management approach is higher.Key Words: School management, teacher, organizational commitment, communicationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulları yöneticilerinin yönetim tarzlarına ilişkin tutumları ile sınıf öğretmenlerinin kuruma bağlılıkları arasındaki ilişki (Bağcılar örneği)
dc.title.alternativeRelationship between the attitude of primary school managers with respect to their management styles and the organizational commitments of primary school teachers and application (Example of the district of Bağcılar)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmManagement techniques
dc.identifier.yokid349282
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271230
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess