Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Kamil
dc.contributor.authorArican, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:55Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:55Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712550
dc.description.abstractBu araştırmada; eğitimde çevre faktörleri, okul çevre ilişkisi, önemi ve öğretmenler üzerindeki stres etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma İstanbul ili Bayrampaşa İlçesi Kartaltepe Mahallesi ile Beşiktaş İlçesi Ulus Mahallesindeki veliler ile gerçekleştirilmiştir.Okul çevre ilişkisinin sosyal ve ekonomik yönü, okul, aile, öğretmen, yönetici arasındaki ilişkilerin ne şekilde olabileceği incelenmiştir. Bununla birlikte çevre faktörlerinin öğretmenlerdeki stres etkisi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda, stres ve özellikleri, öğretmenin stres kaynakları ve stresle baş etme yolları hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmada İstanbul ili Bayrampaşa ve Beşiktaş İlçeleri arasındaki okul çevre ilişkileri farklılıklarını saptamak amacıyla öğrenci velilerine anket uygulaması yapılmıştır.Araştırmada okul çevre ilişkisinin oldukça önemli olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin, yöneticilerin, ailelerin okul çevre ilişkileri üzerinde rolleri belirlenmeye çalışılmıştır. Okulun ve çevresinin birbirlerine sağlayacağı katkılar ve önemi üzerinde durulmuştur. Okul çevre ilişkisindeki sorunların öğretmeni nasıl etkilediği ve öğretmen üzerindeki stres etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul, Çevre, Öğretmen, Aile, Stres
dc.description.abstractIn this research, environmental factors in education, school-environment relationship, its importance and affect of stress on teachers tried to be determined. The research has been conducted with parents in Kartaltepe district, Bayrampasa sub-province and Ulus district, Besiktas sub-province of Istanbul.Social and economic aspect of school ? environment relationship, and the relationship between school, family, teacher, administrator have been analyzed. Additionally, environmental factors which affect the stress on teachers have been specified. Thus, information has been provided in relation to stress and its characteristics, strees resources of teachers and stress management ways. In the research, a poll has been conducted with parents in Bayrampasa sub-province and Besiktas sub-province of Istanbul to determine differences between school-environment relationships.In this research, the importance of school-environment relationship has been observed. The affect of teachers, administrators and families on school-environment relationship are tried to be determined. The contribution and importance of school and its environment to each other have been stated. The problems in school-environment relationship and its affect on teachers are tried to be determined.Keywords: School, Environment, Teacher, Family, Stressen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimde çevre faktörleri ve öğretmen üzerindeki stres etkisi
dc.title.alternativeAnalysis of environmental factors in education and the affect of sterss on teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmSchool-environment cooperation
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental factors
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid347775
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303879
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess