Eğitimde çevre faktörleri ve öğretmen üzerindeki stres etkisi
dc.contributor.advisor | Uslu, Kamil | |
dc.contributor.author | Arican, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:55Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712550 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; eğitimde çevre faktörleri, okul çevre ilişkisi, önemi ve öğretmenler üzerindeki stres etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma İstanbul ili Bayrampaşa İlçesi Kartaltepe Mahallesi ile Beşiktaş İlçesi Ulus Mahallesindeki veliler ile gerçekleştirilmiştir.Okul çevre ilişkisinin sosyal ve ekonomik yönü, okul, aile, öğretmen, yönetici arasındaki ilişkilerin ne şekilde olabileceği incelenmiştir. Bununla birlikte çevre faktörlerinin öğretmenlerdeki stres etkisi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda, stres ve özellikleri, öğretmenin stres kaynakları ve stresle baş etme yolları hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmada İstanbul ili Bayrampaşa ve Beşiktaş İlçeleri arasındaki okul çevre ilişkileri farklılıklarını saptamak amacıyla öğrenci velilerine anket uygulaması yapılmıştır.Araştırmada okul çevre ilişkisinin oldukça önemli olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin, yöneticilerin, ailelerin okul çevre ilişkileri üzerinde rolleri belirlenmeye çalışılmıştır. Okulun ve çevresinin birbirlerine sağlayacağı katkılar ve önemi üzerinde durulmuştur. Okul çevre ilişkisindeki sorunların öğretmeni nasıl etkilediği ve öğretmen üzerindeki stres etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul, Çevre, Öğretmen, Aile, Stres | |
dc.description.abstract | In this research, environmental factors in education, school-environment relationship, its importance and affect of stress on teachers tried to be determined. The research has been conducted with parents in Kartaltepe district, Bayrampasa sub-province and Ulus district, Besiktas sub-province of Istanbul.Social and economic aspect of school ? environment relationship, and the relationship between school, family, teacher, administrator have been analyzed. Additionally, environmental factors which affect the stress on teachers have been specified. Thus, information has been provided in relation to stress and its characteristics, strees resources of teachers and stress management ways. In the research, a poll has been conducted with parents in Bayrampasa sub-province and Besiktas sub-province of Istanbul to determine differences between school-environment relationships.In this research, the importance of school-environment relationship has been observed. The affect of teachers, administrators and families on school-environment relationship are tried to be determined. The contribution and importance of school and its environment to each other have been stated. The problems in school-environment relationship and its affect on teachers are tried to be determined.Keywords: School, Environment, Teacher, Family, Stress | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitimde çevre faktörleri ve öğretmen üzerindeki stres etkisi | |
dc.title.alternative | Analysis of environmental factors in education and the affect of sterss on teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | School-environment cooperation | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Istanbul | |
dc.subject.ytm | Family attitude | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental factors | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 347775 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303879 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |