Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorYildirim, Halil
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:55Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:55Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712547
dc.description.abstractBilindiği gibi, öğretmenler ve öğrenciler, her gün saldırgan davranışlar ile karşı karşıya bulunmaktadırlar. Öğretmenler ve okul idarecileri, okuldaki saldırgan davranışları önlemek zorundadırlar. Aksi takdirde, okul ortamı hem öğrenciler hem de öğretmenler için bozulmuş olacaktır.Şiddet okul organizasyonunun tüm üyelerini etkiler. Bu nedenle, öğrenci şiddeti, okul organizasyonu açısından çok önemli bir konudur. Öğretmenler ve okul yöneticileri okul etkinliğinde ve iletişimde önemli bir role sahiptirler. Saldırganlık, okul eğitimini negatif yönde etkileyecektir.Ancak öğretmenler ve okul yöneticileri saldırganlığı azaltabilir. Öğretmenler ve okul yöneticileri liderlik davranışları göstermelidir. Genel olarak, saldırganlık ile liderlik arasında bir ilişki olduğu kabul edilir. Bu çalışmada, öğretmen liderliği ile şiddet arasındaki ilişki araştırıldı. Bu araştırmada SPSS analizi yapılmıştır. Bulgulara göre, vizyoner liderlik ile saldırganlık arasında bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Şiddet, Liderlik, Saldırganlık, Güvenli Okul, Öğrenci Algısı.
dc.description.abstractAs it is well-known, teachers and students every day are faced with aggressive behavior. Teachers are required to prevent the aggressive behavior at school. Otherwise, the school environment for both students and teachers will be distorted.Violence affects all members of school organizations. Therefore, student violence is a very important subject in terms of school organization. Teachers and school administrators have an important role in communication and in school effectiveness. Aggression will affect education in the negative direction.However, teachers and school administrators can reduce aggression. Teachers and school administrators must show leadership behavior. In general, it is accepted that there is a relationship between the aggression and leadership. In this study, we investigated the relationship between teacher leadership and violence. This research has been done in the SPSS analysis. According to the findings, there is a relationship between visionary leadership and aggression.Key Words: Violence, Leadership, Aggressiveness, Secure School, Student Perceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğretmenlerin liderlik davranışlarının öğrenci saldırganlık eğilimine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teacher?s leadership behaviors on students? aggressiveness tendency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmViolence
dc.identifier.yokid349092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303899
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess