Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Şule
dc.contributor.authorErdoğan, Döne
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:54Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:54Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712546
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim okullarında sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının, onların cinsiyetine, kaç yıldır aynı okulda çalıştıklarına, mezun oldukları öğretmen yetiştirme kurumuna, öğrenim durumlarına, oturdukları konuta, medeni durumlarına, ek bir iş yapıp yapmadıklarına, ek bir iş gereksinimi duyup duymadıklarına ve ailenin aylık gelirine göre değişip değişmediğini ortaya koymayı amaçlamıştır.Söz konusu okullara ilişkin örgütsel bağlılık üç boyutta ( uyum, özdeşleşme, içselleştirme) tanımlanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla katılımcıların, söz konusu boyutlara ilişkin algılarını belirlemek üzere Refik Balay tarafından geliştirilen ?Örgütsel Bağlılık Ölçeği? veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini İstanbul'un Bağcılar ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma yansız olarak seçilen örneklem üzerinde rastgele örneklem seçimiyle yapılmıştır. 200 anketin 187 tanesi geri dönmüştür.Verilerin analizinde t- testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Elde edilen bilgilere göre öğretmenlerin örgütsel bağlılığı ile cinsiyetleri, ek bir işe gereksinim duymaları ve aylık gelir miktarı ile aralarında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Okulda çalıştıkları süre, medeni durumları, mezun oldukları öğretmen yetiştirme kurumu, öğrenim durumu, oturdukları konut gibi değişkenlerle aralarında anlamlı bir ilişki gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel bağlılık, sınıf öğretmeni, kişisel özellikler
dc.description.abstractThe purpose of this research was to set forth whether the organizational commitments of the primary school teachers change with respect to their gender, how long they have worked in the same school, a teacher training institution they graduated from, their educational background, their habitation, their marital status, whether they have a second job, whether they need a second job, and the monthly income of their family.We tried to define the organizational commitments by the aforementioned schools in a three-dimensional way (adaptation, identification, internalization). As data collection tool we used the ?Organizational Commitment Scale` developed by M. Refik Balay in order to determine the perceptions of the participants about these dimensions.The extent of the research is constituted by the teachers working in the county of Bağcılar, Istanbul. The research was made using random sampling among samples chosen arbitrarily. 187 surveys of 200 have been given back.The t- test and the unilateral variance analysis were used to analyze the data.According to the information obtained, significant correlations have been found between the organizational commitments of teachers and their gender, the fact they need a second job, and the monthly income. No significant correlation has been observed with variables like the time the teachers have worked at school, their marital status, the teacher training institution they graduated, their educational background and their habitation.Key Words: Organizational Commitment, ClassTeachers, Personal Specıficatıonsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResmi ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesine yönelik bir araştırma: Bağcılar örneği
dc.title.alternativeThe research for analysing organizational commitment levels of the class teachers of the state primary schools in the county of Bağcılar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmİstanbul-Bağcılar
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPersonal specifications
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid349275
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303897
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess