Ortaöğretim kurumları yöneticilerinin iş tatminleri ve sorun çözme becerileri: İstanbul/Eyüp ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Seymen, Recep | |
dc.contributor.author | Akalin, İsa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:54Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712545 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretim kurumları yöneticilerinin iş tatminleri ile sorun çözme becerileri, öğretim kurumlarından beklenen hizmetlerin gerçekleşmesinde önemli bir etkiye sahiptir. İş tatmini, bilgi, duygu ve davranış özelliklerinin toplamından oluşan bir kavramdır. Eğitim örgütleri; değişik kültür, anlayış ve yaş gruplarını bir arada bulundurması dolayısıyla karmaşık sorunların yaşandığı iş ortamları durumundadırlar. Bu tür iş ortamlarında yöneticilerin iş tatminleri ve sorun çözme becerileri aynı oranda girift hale gelmektedir. Eğitim örgütlerinde yöneticilerin sorun çözme becerilerinin isabetliliğinin, iş tatminlerinin artmasına katkı sağlayacağı muhakkaktır. Yöneticilerin etkili sorun çözme becerileri, yaptıkları işte sorunların üstesinden gelmelerini ve haz almalarını sağlamaktadır. Bu ise eğitim yöneticilerinin iş tatminlerini arttırmaktadır.Eğitim örgütlerindeki sorunlar düşünüldüğünde eğitim yöneticilerinin sorun çözme becerileri ile iş tatminleri arasındaki ilişkinin önemi daha net olarak anlaşılmaktadır. Eğitim kurumlarının nitelikli ve etkili bir eğitim vererek, toplumsal ihtiyaçları karşılayabilmesi, büyük ölçüde bu kurumların ne şekilde yönetildikleriyle ilgilidir. Eğitim kurumlarının nasıl yönetildiği ise eğitim yöneticilerinin işlerinden sağladıkları tatmin ve sorun çözme becerileriyle doğrudan bağlantılıdır.Bu araştırmada İstanbul/Eyüp ilçesi ortaöğretim kurumları yöneticilerinin iş tatminleri ve sorun çözme becerileri arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim kurumu, yönetici, iş tatmini, sorun, sorun çözme becerisi | |
dc.description.abstract | Job satisfaction and problem solving skills of high schools administrators, from its high schools at realization of expected duties, have got an important effect. Job satisfaction is a concept that consist of knowledge, emotion and specialities of behaviour. The training organizations are in case of work atmospheres that is lived coplex problems because of different cultures, comprehension and age-groups keep all together. Job satisfaction and problem solving skills of administrators have been complicating same ratio at that kind of work atmospheres. Certain, legitimacy of problem solving skills of administrators will give some help to increase job satisfaction at the training organizations. They have been providing accomplish problems and take pleasure at their works effective problem solving skills of administrators. This situation has been increasing job satisfaction of administrators of training.When thought problems at the training organizations, the important of the relationship between job satisfaction and problem solving skills of high schools administrators is being understood clearly. The training establishments can satisfy to educate qualified and effective social necessities is related to how this establishments is managed on a large scale. How the training establishments is managed is directly connected with training administrators ensure satisfaction and problem solving skills.In this research, İstanbul/Eyüp district, the relationship between job satisfaction and problem solving skills of high schools administrators has been tried to fix.Key Words: High school, administrator, job satisfaction, problem, problem solving skill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumları yöneticilerinin iş tatminleri ve sorun çözme becerileri: İstanbul/Eyüp ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | The relationship between jobsatisfaction and problem solving skills of high schools administrators: Eyüp/Istanbul example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Eyüp | |
dc.subject.ytm | Secondary education institutions | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 349301 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303895 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |