Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, F. Şule
dc.contributor.authorCoşkun, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:54Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:54Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712543
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin motivasyon araçları hakkındaki düşünceleri ve doyum düzeyleri üzerine yapılmış bir alan araştırması olup, öğretmenlerin motivasyon araçları hakkındaki düşünceleri ve doyum düzeyleri farklı değişkenlere göre belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın okul idarecilerinin öğretmenleri işe güdülemede daha gerçekçi değerlendirmeler yapmalarında faydalı olabileceği düşünülmüştür. Araştırmacı tarafından uyarlanarak geliştirilen, beşli Likert tipi, Motivasyon Araçları Doyum ve Görüş anketi, İstanbul ili Silivri ilçesinde sekiz ilköğretim okulunda toplam 216 öğretmene uygulanmış ve toplanan verilerin analizinde Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis-H testi, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri ile T-testi, F-testi, Tukey Testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Üç temel başlık altında toplanan motivasyon araçları hakkında elde edilen veriler gösteriyor ki öğretmenler en çok ekonomik motivasyon araçlarına önem vermektedir. Örgütsel ve yönetsel motivasyon araçlarına da psiko-sosyal araçlara nazaran ortalamanın üzerinde önem vermişlerdir. Diğer bir bulguda, kadınların motivasyon araçları hakkındaki görüşlerinin erkeklerden daha olumlu olduğudur. Bunun yanında yüksek okul mezunu olan öğretmenlerin motivasyon araçlarının kullanımından duydukları doyum düzeyleri ise üniversite mezunu olanlardan daha yüksektir. Ayrıca ev sahibi olan öğretmenlerin de motivasyon araçlarının kullanımından duydukları doyumun ev sahibi olmayan öğretmenlerden daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Motivasyon araçlarının kullanımından duyulan doyum düzeylerini sınıflandıracak olursak en çok doyum duyulan motivasyon araçlarının psiko-sosyal araçlar olduğu, bunu genel ortalamaya yakın bir değerle örgütsel ve yönetsel araçların izlediği, en az doyum hissedilen motivasyon araçlarının ise ekonomik araçlar olduğunu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Motivasyon Araçları, Görüş Ölçeği, Doyum Ölçeği, Öğretmen
dc.description.abstractThis survey is a field survey of teacher?s opinion about motivation tools and satisfaction levels. Theachers? opinions about the motivation tools and their satisfaction levels are tried to be determined according to different variables. It is thought that the work, consisting of four sections, can be useful to motivate teacchers for work and to make evaluations more realistically by school managers. Likert type survey with five choises has been done with a total of 216 teachers in eight primary schools in Silivri. To analize the acquired data, Mann Whitney-U test, Kruskal Wallis-H test, T-test withartihmatic average and standard deviation, F test, and Tukey test and correlation test are used. The motivation tools, which are classified under three fundamental titles, show that teachers at most care about motivation tools. Organizational and managerial motivational tools are given more importance than psyco-social ones. Another finding is that the thoughts about motivation tools show difference by respect to theacher?s genders. Female teachers have more positive opinions than the male teachers about motivation tools. However, the teachers, who have graduated from two-year collages, have a higher level of satisfaction from the usage of motivation tools than the four-year collage graduates. Besides this, it is found that home-owner teachers have more satisfaction than those teachers not having one from the usage of the motivation tools. If we are to classify the satisfaction levels from the usage of the motivation tools, it can be said that the most-satisfactory motivation tools are psycho-social ones, followed by the organizational and managerial tools with a value close to the general average, and the least satisfactory motivation tools are economic ones.Keywords: Motivation, Motivation Tools, Satisfaction Scale, Regarding Scale, Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında motivasyon araçları hakkında öğretmen görüşleri ve doyum düzeyleri üzerine bir alan araştırması: Silivri örneği
dc.title.alternativeA survey of teachers' opinion about motivation tools and satisfaction levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmİstanbul-Silivri
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid347957
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303878
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess