Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, F.Şule
dc.contributor.authorAktaş, Osman
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:53Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:53Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712541
dc.description.abstractBu araştırma; Ortalama Yükseltme Sınavı'na giren 9'uncu sınıf öğrencilerini motive eden faktörleri ve bu faktörlerin etki derecelerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket İstanbul İli Beykoz ilçesinde tesadüfi olarak belirlenen 240 ortalama yükseltme sınavına giren 9'uncu sınıf öğrencisine uygulanmış ve 230 kullanılabilir anket formu elde edilmiştir.Anketler ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Anketin güvenilirliğinin doğrulanmasında Alfa Katsayısından (Coranbach Alfa, örneklem grubunun demografik özelliklerine göre dağılımının belirlenmesinde frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistiklerinden, öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin belirlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapma istatistiklerinden ve öğrencilerin motivasyon düzeyleri ile etkileyen faktörler arasındaki ilişkinin belirlenmesinde t-testinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; ortalama yükseltme sınavına giren 9. sınıf öğrencilerinin motivasyonları orta düzeyde olduğu, motivasyon düzeylerini etkileyen faktörlerin ise ailelerinin izlediği tutum ve gelir düzeyleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer bir ifade ile demokratik tutum izleyen gelir düzeyi yüksek ailelerin çocukların daha yüksek okul motivasyonuna sahip oldukları ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler:Ortalama Yükseltme, Motivasyon, Güdü, Ergen, Ergenlik dönemi
dc.description.abstractThe research indicates that the motivation of ninth graders who took the average increase exam is average ,and the factors affecting their motivation level are their families' attitude and income level.In other words,the children who have families with democratic attitude and high level of income have got higher level of motivation towards the school.Key Words:Motivation, adolescent, motive, average increase, pupertyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtalama yükseltme sınavına giren 9.sınıf öğrencilerinin okul motivasyonunu etkileyen faktörler (Beykoz örneği)
dc.title.alternativeThe factors affecting the school motivation of ninth graders who take the average increase exam
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAverage increase exam
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmİstanbul-Beykoz
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmExamination methods
dc.identifier.yokid349060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271227
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess