Show simple item record

dc.contributor.advisorHazar, Atila
dc.contributor.authorŞakar Başkaya, Neriman
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:53Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:53Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712540
dc.description.abstractBu araştırma; İstanbul'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin önbüro çalışanları üzerinde stres yaratan etmenleri belirlemek, stres faktörlerinin çalışanların stres durumundaki tavır ve stresle baş etme stratejilerine etkilerini incelemek ve stres faktörlerinin demografik özelliklere göre farklılaşma durumunu araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Kullanılan anket, Prof.Dr.Ali BALCI tarafından geliştirilen ?Öğretim Elemanının İş Stresi Anketi?nin üzerinde değişiklikler yapılarak hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda düzenlenen anket; İstanbul ili Beşiktaş ilçesinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otellerde görev yapan 109 önbüro personeline uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS 17.0 programından faydalanılarak analiz edilmiştir. Anketin güvenilirliğinin test edilmesinde Alfa Katsayısından, örneklem grubunun demografik özelliklerine göre dağılımı frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistiklerinden, önbüro çalışanları üzerinde stres yaratan faktörlerin etkilerinin ve önbüro çalışanlarında stresle baş etme stratejileri ve streste izlenen tavrın belirlenmesinde aritmetik ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, stres yaratan faktörlerin stresle mücadele teknikleri ve strese karşı izlenen tavra etkisinin belirlenmesinde regrasyon analizi ve stres yaratan faktörlerin önbüro çalışanları üzerindeki etkisinin demografik özelliklere göre farklılaşma durumu ise ise t-testi ve varyans analizi yöntemlerinden faydalanılarak incelenmiştir.Araştırma sonucunda; önbüro çalışanlarında stres yaratan faktörler olan ücret/kariyer, iş yükü ve güvensizliğin etkileri açısından belirgin bir farklılık olmadığı, önbüro çalışanlarının stresle mücadelede en fazla kaçınma yöntemini tercih ettikleri, çalışanların stres durumundaki tavır ve stresle baş etme stratejilerinin, önbüro çalışanları üzerinde stres yaratan faktörler ile demografik özellikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Stres, stres yönetimi, otel, konaklama işletmeleri, önbüro
dc.description.abstractThis research has been prepared in order to define the elements which causes stress on the Front Office employees in five-star hotels in İstanbul, to examine the effects of stress factors on the attitudes under stress and strategies of coping with stress, to search the variability of stress factors according to demographical characteristics. The survey which was prepared accordingly, has been applied to 109 Front-Office employees at five-star hotels in Beşiktaş, İstanbul.The survey results have been analyzed using the SPSS 17.0 programme. To test the reliability of the survey Alpha Coefficient has been made use of. The distribution of the sample group according to its demographical characteristics has been examined by frequency and percentage defining statistics. To define the effects of the factors that cause stress on hotel employees, the strategies of dealing with stress and the attitude in time of stress; arithmetical mean and standard deviation statistics have been used. To determine the effects of factors which cause stress, on strategies of dealing with stress and on the attitudes towards stress; regression analysis has been used. The differentiation of factors which cause stress according to the demographical characteristics have been examined by t-test and variation analysis techniques.As a result of the study, statistically substantive results have been achieved that there is no distinctive difference between the effects of the factors that cause stress such as salaries, career, work load and lack of confidence; hotel employees? mostly prefer the method of avoidance to fight stress; the relation of stress factors? effect on the employees? attitude under stress, the effect of coping with stress strategies and the relation of stress causing factors and demographical characteristics.Key Words: Stress, stress management, hotel, accomodation companies,front office.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde stres yönetimi : İstanbuldaki beş yıldızlı otel işletmeleri önbüro bölümünde bir araştırma
dc.title.alternativeStress management in hotel operations a study on front office departments in five star hotels in Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFront office
dc.subject.ytmStress management
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid349496
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271232
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess