Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorKöleşoğlu, Gülcahan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:51Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:51Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712535
dc.description.abstractBu araştırma; ilköğretim okullarında görevli öğretmenlerin liderlik özellikleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2009 yılı Mart ayında İstanbul'un Beyoğlu ilçesinde yer alan 6 ilköğretim okulunda görev yapan 109 öğretmene uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS 15.0 programından faydalanılarak analiz edilmiştir. Anketin güvenilirliğinin test edilmesinde Alfa Katsayısından, Kullanılan ölçeklerin faktör yapısı Temel Bileşenler Analizi kullanılarak hesaplanmış elde edilen sonuç Varimaks Yöntemi kullanılarak yönlendirmeye tabi tutulmuştur. Örneklem grubunun demografik özelliklerine göre dağılımı frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistikleriyle, öğretmenlerin iletişim becerileri ve liderlik özelliklerinin belirlenmesinde, aritmetik ortalama ve standart sapma istatistikleriyle, öğretmenlerin tanımlayıcı özellikleri ile iletişim becerileri ve liderlik özellikleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesinde ilişki t-testiyle ve öğretmenlerin liderlik özellikleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki ise korelasyon analizi yardımıyla incelenmiştir.Araştırma sonucunda; öğretmenlerin iletişim becerileri ve liderlik özelliklerinin orta düzeyde olduğu ve öğretmenlerin iletişim becerilerinden iletişim sisteminin etkinliği faktörü ile liderlik özelliklerinden yalnızca istisnalarla yönetim arasında p < 0,05 düzeyinde zayıf bir ilişki olduğu, iletişim memnuniyeti ile istisnasız öğretmenlerin tüm liderlik özellikleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu, ast üst etkileşimi ile liderlik özelliklerinden amaç tutarlılığı ve inisiyatif tanıma dışındaki tüm faktörlerle anlamlı ilişkiler olduğu sonuçları ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Öğretmenlik Mesleği, İletişim, Liderlik
dc.description.abstractThis research, has been put together on behalf of the primary school teachers to analyse the relationship between leadership skills and communication skillsThis survey has been prepared in March 2009 in Istanbul Beyoglu amongst109 primary school teachers from 6 primary schools.The SPSS 15.0 program has been used to analyse the results of the survey. The Alfa coefficient has been utilized to test the rliability of the survey. The scales used factored the basic components analysis to calculate the result of the varimaks method. The sample demographics featured distribution frequency and percentage description statistics, the teachers communication and leadership skills were identified by averaging and standard deviation statistics. The relationship between the teachers descriptive characteristics , communication and leadership skills has been obtained . By using the T-test and the relationships and by using the correlation analysis the leadership and communication skills have been reviewed.The results of the survey displayed the teachers skills in leadership and communication to be average. The teachers communication skills were found to be poor p<0.005 with the exception of a few areas. The relationship between teachers communication and leadership skills were found to be meaningful the relationships have been proven to be meaningful except for the interaction of the hierarchy which aims to consistently offer iniciatives .Key Words : Education, Teaching Profession, Communication, Leadershipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin liderlik özellikleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişki: İstanbul ili Beyoğlu ilköğretim okullarında bir uygulama
dc.title.alternativeCommunication skills and the relationship between leader characteristics of primary school teachers: Istanbul, Beyoğlu an application in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmEducation communication
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmİstanbul-Beyoğlu
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid350098
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303888
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess